Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 5 januari 2013

Av Kvasthilda - 5 januari 2013 23:19


Voj Voj. Snart flyger han igen. Gimli. "I'm not gonna let some pointyear outscore me".
"That STILL counts as one". Fast det blir i nästa film. Nu är det bara horror o otäckheter.
O snyggingen Haldir klyvs i två. Baskade. Men det är BRA filmer.


Av Kvasthilda - 5 januari 2013 12:13


Apropå det där med att kommentera. Jag må vara med hela året o fota än det ena o än det andra men att kommentera är jag sämre på. Hinner inte ranta runt o kommentera hur mycket jag än skulle vilja o det gör mig lite ledsen. Jag är med i utmaningen för min egen skull så att jag inte får så många kommentarer själv rör mig inte så mycket. Man måste ge för att få :) Era kommentarer är guld värda men med mitt jobb finns för lite tid över till surfande. Tittar in när jag kan och hinner. Promise! 


Av Kvasthilda - 5 januari 2013 10:54


Ställde klockan att ringa strax före tio men snoozade bort den första ringningen o vaknade 4 minuter över tio. Stängde klockan o letade fram MelloX-appen o SR Play/Radio Norrbotten. I nyhetspausen klev jag så upp o hade dittills löst allt. Så med det rullar krysset igång för i år ;) 


Första uppgiften i årets första kryss, den gick till Lennart Palm. Han spelade G-Östaens Rulla in en boll och låt den rulla


Då är det Så mycket bättre med text till musiken. Miss Li gjorde Oh Boy och i teveserien var det Sylvia Vrethammar som valde att framföra den på sitt eget vis. Har ännu inte hittat tiden att se de där programmen och just Lindas avsnitt har jag inte sett. 


Tänk om jag hade en liten liten apa,
umpa, umpa, fallerallerej.
Tänk vad folket skulle stå och gapa,
umpa, umpa, fallerallerej.
Inte på mig men på min lilla apa
umpa, umpa, fallerallerej
nej, inte på mig men på min lilla apa
umpa, umpa, fallerallerej


September. Nä, det är januari. September har ju bytt bort sitt artistnamn mot sitt eget, så idag hörde vi Händerna mot himlen med Petra Marklund

Händerna upp i luften.
Pannan mot baren, nu spränger vi taket.
Hamnar i himlen, där änglarna gråter.
Stan är vaken, allt är förlåtet älskling!
Händerna upp i luften.
Vi ska bli fulla, livet är meningslöst.
Vem bryr sig?
Natten är vacker, du är som natten.
Och jag är en vinnare igen.


September nobbade Melodifestivaltåget när hon blev tillfrågad men nästa låt har varit med o tävlat. Även om de påstår sig alla vara vinnare så kom Nick Borgen och hans sportkör "bara" tvåa bakom Arvingarna 1993. 

Han står där lika lycklig och regnet öser ner
och han blir alltid lika glad när alla hänger med

 

We are all the winners we are all the best
att vi få va tillsammans det betyder mest.
Även om de' mulnar och ridå-en har gått ner
så har vi ändå vunnit om alla hänger med.

Fast det är klart, att vara tvåa är inte alltid helt fel det heller.  


Vi slutar första halvan lågmält, Jag ger dig min morgon. Jag hann ju vakna o med Fred Åkerström i lurarna klev jag upp, tog en kopp kaffe o fortsatte kryssandet. 

Åter igen gryr dagen vid din bleka skuldra.
Genom frostigt glas syns solen som en huldra.
Ditt hår, det flyter över hela kudden...

Om du var vaken skulle jag ge dig
allt det där jag aldrig ger dig.
Men du, jag ger dig min morgon,
jag ger dig min dag.


Som sagt, det är inte alltid fel att komma tvåa. Han blev ju det, nästa kille, i IDOL. Och i Så mycket bättre tog han sig an Magnus Ugglas fina Astrologen

Du är den vackraste jag mött,
inte påmålad och falsk som andra,
du har väckt upp det jag trott var dött,
och när du har mej när jag tar dej,
din hungrande kropp får frid,
bortom all rum och tid.
Då är du den finaste jag mött

"han" är förstås Darin och hans version är fantastisk. Som det mesta Darin gör. 


Vi har så mycket att säga varandra. Annalisa Ericson är en av de som en gång spelat in denna lilla melodi. Idag fick vi höra den utan text på en orgel. 


En man som har mycket att berätta i sina låtar är Povel Ramel. Jisses, vilka tungvrickartexter karln skrev. En av dem, var den han skrev om till det vi hörde idag. Titta jag flyger. En annan text till den var ju Titta det snöar

Titta det snöar.
Titta jag vinglar.
Skidorna hoppar.
Jag åker på ett ben.
Titta det snöar.
Jag åker på två ben.
Titta det snöar.
Jag åker på tre ben.
Titta det snöar.
Jag åker på näsan.
Jag åker på baken.
Jag åker på backen.
Titta det snöar.
Å, titta jag ramlar.
Åh vilka drivor.
Åh vad jag rullar.
Åh vilka drivor.
Åh vad jag ramlar.
Åh vilka drivor, åh vilka drivor.
Allting är snö, snö, snö.
Snö, snö, snö, snö, snö, snö.
Du milde vilken snö.
Vilka drivor, drivor, drivor, drivor.
Driver du med mig.

Kyckling i örat?? Driver DU med MIG? Det var en textrad i Titta jag flyger


Vi varvar ner lite med Kungliga Hufvudstaden. Mitt Stockholm sjöng Patrik Isaksson


Stockholm är en fin sommarstad. Såhär mitt i vintern längtar Eldeman till BAOs sommarturné sa han. Folkpark, lövade scener, kulörta lyktor o allt. Liksom i Så mycket bättre tog sig BAO an en annan artists gammal goding, idag i allsångsversion. Det blir bättre och bättre dag för dag.... Ernst Rolf


Vi slutar dagen med en kväll. Brukar det inte vara så? Tonight's the Night. Martin Stenmarck. 


Han kör mycket teman Eldeman. Det har varit nätter o morgnar om varannat idag. O en del snö. Det har vi hos oss. Frost o snö. Kallt och vitt. Långt till sommaren o allsångsscenerna. Ha en bra första januarivecka nu så hörs vi nästa igen. 


Av Kvasthilda - 5 januari 2013 09:00


Tema nr 193 Metallic

5/365


Det finns lite Mintchoklad och Rompraliner kvar i skålen efter nyår :) 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013



Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards