Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 9 januari 2013

Av Kvasthilda - 9 januari 2013 11:45


Tja, man kan ju inte se solen om man snusar under täcket hela förmiddagen. Eller snusar. Vaknade när mobilen väckte mig o låg kvar o läste ut boken om Eve Dallas jag för stunden läser. Nej, läste sa jag ju. Ska leta fram nästa i högen. 


Oj, insåg också att jag glömde bort det här för att jag letade efter nåt annat o gjorde tusen o en andra saker innan detta publiceras, såhär ett par timmar senare. Det är nästan som Mellox-bloggandet :) 


Nåväl. En onsdag som andra. Ingen telefonsamtal inatt. Skönt. O nu har mitt skift snart slutat - på riktigt. Gårdagens inställda skift gav mig lite extra tid att fixa linjebok o annat. Kan vara bra att ha det i ordning om jag nu har uppföljning i morrn. 


Av Kvasthilda - 9 januari 2013 09:00


Tema nr 267 Signaler

9/365


Här visar signalerna lite av varje. Växlingsdvärgsignalerna. Min signal visar att jag får röra mig med tåget - som växling. Den står på fel sida om spåret och har därför en pil som visar vilket spår den gäller. En annan signal visar stopp. Långt borta finns tre vägsignaler som står i stopp. 

Just den här dagen visade nästan alla signaler kör igenom alla driftplatser. Ofattbart. Det händer aldrig. Fick gå nonstop från Björkliden till Peuravaara. Fantastiskt. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013



Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards