Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 10 januari 2013

Av Kvasthilda - 10 januari 2013 21:24


O nä. Sudda genast bort den tanken. Befinner mig på hotell. Har just ätit pyttipanna. Norsk sådan. Hoppas magen håller. Don't like norska kryddor.
Ska strax iväg o klargöra loken (gaaahh, inte liken, din stupida iPhön!) åt Challe. Tror det är han som har godset härifrån inatt. Gott om tid idag. O ingen TT fick jag med mig. Uppföljningen blir nån annan gång. Onsdag nästa vecka? Måste ju vara en Norgesväng.
Kom iväg tidigt idag. Trodde tiden skulle försvinna i KÅ då jag fick sida där och den gröna signalen lät vänta på sig sedan tomtåget försvunnit. På CATOn dök ett annat tågnumner upp. Insåg efter en stund att det var Northland. O de går ju inte. Än.

Lyssnade på radion o har lärt mig nåt nytt idag. Bronies. Eller Bronys. Tre bröder som bara ÄLSKAR MLP. My Little Pony. Fast termen Bronys är betydligt större än så, även om det i deras fall är bokstavligen. 16, 19 o 22 tror jag de var. Häftigt.
Åsså har Ernstosofin nått väderleksrapporteringen också. Jag menar... VAD är "ett molnigt intryck"??? Endera är det molnigt eller så är det inte. Dimma? Himmmmel.

OK. Dags att ta sig till stallet då. Eller snart i alla fall. Börjar tio. Tror jag.

Av Kvasthilda - 10 januari 2013 12:02


Snö Snö Snö. Det snöade igårkväll o -natt. Maken, den surkarten fick inte skottat på sitt sätt så han gick ut o gjorde om det. *suck* Petimeter. Traktorn kom nån gång under efternatten hörde jag så jag hoppas att åtminstone han gjorde som han borde. 

Makens bil saknar en ruta. Han parkerade bilen bakom huset o där stod den, veckan före jul. Eller var det i mellandagarna? Måste det ha varit. Strax innan nyår. En dag var han ute o rörde sig i kvarteret ogick förbi bilen. Fasen vad den såg mörk ut? Gick fram o bakrutan var borta. Alldeles svart. Poff. Exploderat. En del av den låg i bilen. Eller i skåpet. Nä, måste ha varit före jul för det var då det var kallt. Han tror det blivit spänningar av kylan. Jag funderar om nån släppt en tidig nyårsraket. Vad det än var går det inte att få tag i en ny ruta i rödaste rappet. Han måste stänga igen med nåt annat. Jisses. Det finns ju allt möjligt som kan dubblera som snöstopp medan bilen står stilll. Presenningar... O en del som funkar när man är tvungen att flytta på den. En kartong. Gå o köp en flyttkartong! Silvertejp löser mycket. Backspeglar har han ju. Sidospeglar.

Nåja. En ny dag på jobbet idag då. Uppföljning, ja. Kommer att ha TT som en skugga hela dagen. Eller eftermiddagen o kvällen.

OK. Tar itu med denna dagen då. Eftermiddagen vid det här laget. Somnade efter tre inatt. 


Av Kvasthilda - 10 januari 2013 09:00


Tema nr 90 Galler

10/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013



Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards