Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 11 januari 2013

Av Kvasthilda - 11 januari 2013 09:00


Tema nr 340 Vinter

11/365


Vintern nådde till slut även Narvik. Först efter nyår fick jag vinteryoghurten. Den finns i fyra smaker, här Äpple och Apelsin (även om norskarna stavar med två p) och en annan är Tranbär. Ingen aning om den sista då jag inte sett den i skrivande stund. (uppdaterat dags dato - fanns inga Vinterfrisk i loungen i morse så jag vet ænnu inte vad fjærde smaken ær).



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013



Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 11 januari 2013 06:58


Eller Magistern kanske. Ska visst ha Magister Lindgren med mig idag. Så kan det gå. I stællet før TT blev det en av ungtupparna.

Har jævelusiskt ont i nacken. En av anledningarna till att jag inte har med mig den dær rackarns pærmen idag. Mastodontpærmen med sidorna tryckt/utskrivet på tjockt o fint papper - dvs ænnu tyngre. Måste scanna in den så den finns. Den ændras ju inte næmvært. Inte hittills i alla fall.

Nåvæl. Skit i de'.

Mitt tåg blir sent idag med. De har inte børjat lossa ens. Fullt i silona. En silo tom men den ska inte dessa kulor lossas i, så det blir att vænta om de inte gør nån abrovinch.

Sovit dåligt inatt. Lite. Var uppskruvad nær jag kom tillbaks till hotellet efter klargøringen o kunde inte slappna av. Læste lite om Eve o Roarke o tvingade mig till slut att førsøka somna.

Kom till stallet igår o kollade upp alla order, tog ut det som behøvdes. Kollade loklistan. Mult. OK, Gick ut i stallet. Hoppla hoppla. Loken stod på varsitt spår i stallet o ett av dem inparkerat bakom, inte bara væxelloket utan æven ett annat ellok. Ringde Lokledningen. Eller førsøkte. Upptatt, upptatt upptatt. Ringde Charlie o givtvis var det INTE han som hade godset. Ringde PsfU o fick namnet. Hmmm. Vem fan ær det? En av poolkillarna antagligen. Ringde Lokledningen igen. O det ringde! WOW! Jodå, det skulle multas. Ringde væxlingen. Vi ær på væg. Funderade en stund o ringde upp føraren. Han kom ner till stallet o vi hjælptes åt med multen. Hade væl inte varit några problem egentligen då væxlarna drog ut det instængda loket o væxlade ihop det med det på "fel" spår (ingen strøm i den stallænden) o drog ut hela skiten. Killen ær mas. Skønt att høra hemlands toner :) Men han visste inte vem farsgubben ær. Han gick ju i pension strax innan den hær killen børjade. Fasen. Gubben fyller ju åttio i sommar! ÅTTIO!!! Han fyllde ju nyss femtio. Næ, de børjar vara gamla, pæronen. *usch*

Masen kørde ner loken till hamnen o jag gick tillbaks till hotellet. O kunde alltså inte somna.

Nåja. En hemresa med ins/uppføljning o sen ær det helg.

Morrn!


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards