Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 21 januari 2013

Av Kvasthilda - 21 januari 2013 09:00


Tema nr 89 Galen

21/365


Det är ju en helt galen färg! Matchar min uniform. Eller loggan på densamma. Ärggrön. 

"I'm with the Lifeguard" heter färgen. Rätt galet det med. 

O då naglarna är helt nymålade är det galet mycket färg utanför... 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013



Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 21 januari 2013 00:46


Fortfarande aptrött. Sov en stund efter förra inlägget. En kort stund. O klev upp för att se upplösningen av Så ska det låta. Funderade vem killen med de übertjocka glajjerna var, tills Shirley sjöng Route 66 o Amarillo. Ahaaa. Eric Amarillo. Vill du ligga med mig då? Eller Om sanningen ska fram. Har aldrig sett honom. Tror jag. Ser ut som Bingo Rimér. Fast utan hår och med GLASögon a la colabottnar. Jisses, vad tjocka de var!

En natt på en vidrig brits väntar. Ids inte fara in till Gällivare o sova utan chansar på att föregående natts brist på sömn tar mig in i drömmarnas värld nu i stället. Sov tre timmar i morse. Tror jag. Ungefär. Somnade aaaaaldrig. Snurrade o snodde. Runt Runt. Trasslade in fötterna i knöligt lakan. Frös. Svettades. Frös igen. O Tyra trampade på mig för hon smet ju in i sovrummet innan jag la mig o jag iddes inte jaga ut henne. E-pigan hämtade sin lilla bebis så småningom. Efter att hon trampade runt på mig o la sig på mina fötter för att tvätta sina egna. Men sov för sjutton!

Känner att jag är trött så jag hoppas det räcker till att faktiskt sova på den där förbannade fängelsebritsen.

Nä. Inte ens det. De har bättre sängar än vad vi har. Fast våra nattliga turer räknas ju inte som nattjobb. För kort tid för det. *bah* Nä, man ska ringa taxi som tar en halvtimme (minst) för att hitta hit o sen åka in till centrum, hämta en nyckel om man minns koden till låset o trampa uppför lyhörda trappor i sextiotalshus o hoppas att sängen är bäddad med rena lakan o klä av sig, krypa ner o hoppas kunna slappna av så man kan somna - utan att rumliga nattvandrare ramlar hem för det ÄR LYHÖRT... O sen vakna före fan, ringa taxi igen o hoppas att de svarar o skickar en bil som inte slåss med flygtiderna, för det hjälper inte alltid att förboka en bil - åsså ta sig ut till Kos igen för att så småningom åka hem. Nä, då är de bättre att chansa på att kunna sova just på den där britsen. Hård o eländig. Men en egen kudde tog jag med mig. Inte heller världens bästa då det är en prydnaskudde men det kanske går. *håller tummar* Ids ju inte ta med mig min egen sängkudde.

Nä. Go'Natt! Snart har jag ankomsttid hit så jag k-a-n-s-k-e hinner somna före det. Nåt positivt med tomburkar i alla fall.


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards