Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 26 januari 2013

Av Kvasthilda - 26 januari 2013 11:17


Ja, jösses. Får se om allt faller på plats denna gången då utan knasiga infall av undertecknad :) Krysset är klappat o klart. Ifyllt o insänt. Låg kvar under duntäcket o löste det på mobilappen. Kan ju säga så mycket som att början och slutet gav mig en vid skillnad i reaktion. Hade varit bättre för min sinnesfrid om han slutade med det han började. 


Som sagt. Det började ju bra. Gungeligung med vår skånska reggaekung, Peps Persson o hand Blodsband. Han jagades inte av vargar. Inga vargar jagar mig från albumet Äntligen!


Så blev det klassisk musik. Torde ha varit Peter o då med efternamnet... Tjajkovkskij. Eller Pjotr om man ska vara pjotr...eeeh petig. Dock ska vi ha svenska stavningen. Vi hörde Blommornas vals ur Nötknäpparen. Wienervals :) Googlade runt lite o hittade klipp från Svansjön, en annan av Tjajkovskijs baletter och hittade Markus Fagerwall i vita trikåer... Fast då var det skridskobalett. Dessa baletter gör sig ju lika bra på is. 


Vi drar till världens ände efter det tillsammans med Bo Kaspers Orkester. Den heter ju så, deras låt, Vi är vid världens ände


Om man nu hade nån med sig dit kunde de ju fortsätta i nästa låt också... Susanne Alfvengren sjöng den med text, fast idag var den instrumental med Vikingarna. När vi rör varann. Den hette samma sak i original också, nästan. Sometimes when we toch


Musiken till Blommornas vals går i wienerstuk och här kom en kille som sjöng om detsamma, Min kärlekssång är en vals från Wien, med en doft av vår och rosmarin. Ur Vita hästen sjöng Ernst Rolf sin kärlekssång. 


Nä, vi går på bio i stället. Jag vill se den igen! Skyfall. Filmen som firade Bonds femtioårsjubileum. Med Daniel Craig i rollen som 007. Tillbaks till rötterna. Back to basics. Hans tredje film som den engelske agenten. Adèle gjorde filmmusiken. 


Shaken but not stirred. Han drack en sån i filmen. Den görs väl av av en bartender kanmantro. Till detta kanske man vill äta nåt o då anlitar vi Werner & Werner. Mästerkockarna. Det går precis lika bra med selleri. Fast det hörde vi inte. Dock fick vi veta att tonfisk kan serveras med stuvad sonat eller att det kan vara lämpligt att äta sill havs med jussi böckling om man ska lyssna på grammofonmusik. PopCorn är alltid mumsig. För de äldre kan vi rekommendera abbas konsertburk. Jisses. 


Nä. Vi struntar i det o spelar lite tärning i stället. Rolling Dice. Anna Bergendahl. Från hennes senaste album Yours Sincerely. I give my heart away slutar hon. 


Spel o rackartyg. Om Anna gav bort sitt hjärta till näste artist.... ehhh... ja... vet jag inte, men för detta hade hon inte mycket att hämta. Mig fångar ingen brud hörde vi honom berätta. Sjungande sportkillar. Alltid lika kul. Ricky Bruch var det den här gången. 


Då besöker vi Marja-Leena i stället. Inte första gången finska gruppen Charlies spelat den, i stället för Sten och Stanleys Jag vill vara din Margareta. som var en av mina första skivor. Nån gratisskiva mamma fick från en skivklubb. De gav ut singlar på tunn "plast" man kunde testlyssna på. Minns jag rätt var den röd! 


Vi far o tankar. Roy o Roger har en mack ihop. Macken sjöngs idag av Nisse Landgren. Inte ett spår av hans röda trombon. 


Per Gessle påstår sig vara Kung av sand


Att vandra miltals i sandaler på en sandstrand kan tänkas vara skönt. En stund. Bara man har sina egna, väl ingådda. Fast jag gick nog hellre barfota. Alf Robertson skrev en text om att gå i mina skor. Eller hans. Och bara för att förstöra min dag spelade Eldeman den med Lasse Stefanz. 


Tur att det finns annan musik att skölja ur öronen med. Tror jag lyssnar lite mer på Adèle o Skyfall

Ha're så hörs vi nästa lördag - arbetshelg igen...  


Av Kvasthilda - 26 januari 2013 09:00


Tema nr 181 Ljus & Skugga

26/365


~



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013



Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards