Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 27 januari 2013

Av Kvasthilda - 27 januari 2013 15:53


Som han säger i reklamfilmen, den danske snyggingen, det (livet) är dagarna som passerar. O det gör de. En vecka till ända. Igen. En hel månad har snart passerat. Det är nästan tio procent av detta år. 1/12-del. Sinnessjukt. Det var ju nyss jul! 



Hungrig. Har inte ens ätit frukost idag. Svågern kom förbi med en påse bullar efter lunch - o då jag i vanlig ordning "sov över", eller "sov in", slept in you know, åt jag ingen frulle innan det. Försökte läsa en stund när jag vaknade men Maken kom o ville gosa en stund så boken for åt sidan. O frukosten blev bortglömd. Jobbigt såhär på eftermidda'n när magen börjar knorra. Jag har lätt för att fastna i saker o idag har jag suttit med foton. Järnvägsfoton. *himmel* Letat bilder jag vet att jag har men när jag inte vet vad jag döpt dem till är det lite svårt att hitta. Eller vilket år det var. Hade varit enklare. Besvärligt när företagen dessutom byter namn så jag inte vet vad det stod på dem vid fototillfället. 

MAAAAAAAAAAAAAAAT! Eller kanske Maaaaaaadddds! 



O apropå det jag läser... Idag blir det Nora Roberts på teve. Fast med Nora som författare o inte hennes alter ego JD Robb som jag just läser. Och Heather Locklear i huvudrollen som Reece. Tja, kanske går det med. Livsfarlig utsikt (Angels Fall). 




Av Kvasthilda - 27 januari 2013 09:00


Tema nr 177 Lila

27/365


Satt vid köksbordet häromdagen o spånade på 365or och kikade igenom temalistan. Funderade på att ta en paus o läsa lite när det klickade till. Boken jag läser är ju lila (snarare läste, då den säkert är utläst innan detta publiceras)  och det är ju ett tema. Liksom duken, ljuskopparna och mina hemstöpta ljus, som väntar på att få komma ner i den trearmade gjutjärnsstaken i fönstret, har olika nyanser av lila. Boken är något svårfotograferad då den gärna vill bli mer blå än vad färgen egentligen är. Dock funkar det alltid att lägga till lite röda nyanser i ett fotoprogram. Så, det blev lila. Rätt lila. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013



Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards