Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 11 februari 2013

Av Kvasthilda - 11 februari 2013 10:47


*gaah* Al är som vanligt ett PITA när man ringer o frågar om nåt som gäller godstågen. -Men hur tar du dig därifrån? Not your problem. Alls. På nåt sätt. Jag kan ju byta tåg med en kollega. TT har sjuan hem o den har ungefär samma gångtid som det jag ska ha - med den skillnaden att han får ett bättre byte om allt fungerar med godset. Snabbare. 

Men först ska jag ta mig upp till Narvik. Ner till Narvik. Ut till Narvik. Till Narvik. Punkt. Trodde jag skulle åka med tidiga persontåget men det är ju det senare. Se där. Det tidiga hade passat bättre med mina planer. Dock finns det ju inget som hindrar att jag tar det. Egentligen. Jo, om det är mycket folk men det brukar inte vara ett problem såhär tidigt på säsongen. Framåt sport- o påsklov blir det värre. 

Nåja. Nu måste jag ladda telefoner. O skulle haft pigans batteriladdare här. Kameran behöver nytt liv. *suck* 

Äh. Sur. Är jag. 


Av Kvasthilda - 11 februari 2013 09:00


Tema nr 325 Tåget

42/365


Ett litet ynka tåg. Långväga sådant. Min allra första handledare är en av förarna på just det här tåget och de var i Kiruna för att testa strömavtagare. Två Rd-lok och två ynka vagnar. Lite löjligt. O den andra vagnen är deras mat-o sovvagn. När jag passerade här på persontåget (ljuset från andra sidan av tåget jag sitter på speglar sig i hyttfönstret) höll de som bäst på att laga Korv Stroganoff. Attans. Skulle ha stannat till o hälsat på dem! De vände söderut igen strax efteråt. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013



Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards