Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 18 februari 2013

Av Kvasthilda - 18 februari 2013 22:00


Baskade hund. Hörde att han pinkat inne idag - o detta trots att han alldeles precis varit ute. Pinkade på min sockerlåda/aka tidningslåda. Helskotti om han pissar på nån av mina docklådor som står i köket. Det konstigaste av allt är att sockerlådan står bredvid den plats där vattenskålen står och där han blir serverad sin mat. Hur jävla tvärvigg får man vara? Pissa på matbordet?? 


O apropå dagens 365a. När jag kom hem idag skar jag mig en skiva falukorv i väntan på att pannkakan skulle grädda (som jag också givetvis fick göra själv för ingen annan ids ju göra ett skit här, trots att jag jobbat hela da'n o kom hem lagom till middagstid... *grrrrrr*).... Just ja. Eggen ja. Den var VASS. Maken hade gjort ett halvt skapandes grann idag i alla fall. Slipat köksknivarna. 

O fixat hålet i väggen. Tog sin tid, sa han. -Ja, men det tog ingen tid att slå in näven där från första början... *suck* 

O nu skriker skallen igen. Har varit bra mest hela dagen men suttit flera timmar i ett bullrigt lok (märker man så småningom) och nu bankar det bakom pannbenet igen. Blir nog en tidig kväll.

O Psf undrade om jag skulle jobba extra i morrn. -Å inte det. -Det är väl en bra tur? Du kommer hem tidigt. -Är bättre om jag slipper gå ut alls. -Var nu inte sån. Tänkte ringa o hoppa på det trots allt men insåg att vilan inte räcker. Elva timmar. Hade nog varit på håret. O tanken att kliva upp två inatt. NEJ NEJ o ÅTER NEJ. 

Glad nu att jag sa nej. Fast tåget kanske är inställt o då hade det varit ett oerhört easy skift. 

Nä. Kudden. Var är du? 

 

Av Kvasthilda - 18 februari 2013 09:00


Tema nr 54 Egg

49/365


Maken tog på sig uppdraget att slipa några knivar åt en av mina norska kollegor. Just den här knivens egg var snedslipad från början så Maken gjorde det han kunde för att få den jämn o slipningen lika hög på båda sidor av bladet. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013



Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards