Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 1 mars 2013

Av Kvasthilda - 1 mars 2013 14:32


Møtte kollegorna som kom ner med mitt tåg. -Ska ditt gå? Eeeehhhh.... Ja, vaddårå? De hade fått larm om skador på ett femtiotal axlar - på samma sida. Får man tjuvbromslarm på EN sida kan man ju sætta en mille - norska - på att det ær nåt fel - på detektorn. Om en axel bromsar påverkar det TVÅ hjulsidor, inte bara den vænstra. Joråsåatt. Snart hemgång. De hade bara några vagnar kvar att tømma.

Strålande sol. Fantastiskt vackert. O nu vill jag ha mina slipade solglajjer. Som jag inte ens æger.

Ploppade i mig ett par alvedon før skallebangen ger inte med sig. O gør det fortfarande inte. Kanske det går øver om en stund. Det tar ju ett tag innan hjærnan fattat att tabletterna intagits o den delar ut signaler till kroppen att varva ner lite.

Ska gå ner o se till att jag har med mig kylvæskan idag. O jag fick min frukostpåse av Inger så mitt matintag ær ræddat før hemresan. Fick dessutom med mig ett par extra handskar før en av Marias elever hade glømt dem på hotellet. Hon har ledighelg så kanske grabbarna har det också.

Men se dær. Hennes far ska åka med mig hem. Så kan det gå.... Kanske han ska hålla koll på hjulen... ? Hahahahhaaa. Æh, han hotade att det var mig han skulle hålla koll på. Pøøøørfækt sæger jag. Alltid kul med sællskap, MTABs sækerhetschef eller inte...

Nå, Ha'de!


Av Kvasthilda - 1 mars 2013 12:47


Nog är han rätt söt ändå, Maken. När mitt huvud bestämde sig för att jag inte skulle sova längre, trots att min mobilväckare fortfarande i skrivande stund tillåter mig att göra det, klev jag upp o kollade jobbmobben för att se om mitt tåg fortfarande var på. Inget meddelande/missat samtal från Psf (än) men däremot ett lost call från Dear Hubby. Ringde upp honom o ställde frågan hur i fridens tider han trodde jag skulle vara vaken halvtio - när jag inte ens är det på arbetsfria dagar?? -men, jag visste inte när du skulle komma hem.
Nä, men jag började ju strax före tolv - i Kiruna. Det är MINST fem timmar innan jag är i säng i Narvik på det.... O inatt blev det drygt det med snöförseningen. Sådeså.
Får se om de lämnade nån frukostpåse i respan. Bad den unge mannen om det - han som inte pratar svenska, eh norska - efter att han till slut släppte in mig i det låsta hotellet. (undrar hur det där funkar vid brand om den som håller nyckeln inte är vid medvetande. Det går inte att öppna dörren utan nyckel - tror jag. Måste kolla det där). Breakfastbag. I won't get up to eat. I am way too tired for that. O vaknade med en Headache from Hell. Till en annars strålande vacker, om än något kylslagen dag. Fredag sägs det. Vet jag ingenting om. Har jobbhelg.
O med det säger jag Go'Morron, Go'Midda (stänger av alarmet som just plingade igång - dags att vakna) - ha en Freaky Friday - eller nåt - o en underbar helg efter det, så kanske vi ses efter krysset i morrn.

Av Kvasthilda - 1 mars 2013 09:00


Eget tema nr 4 Teamwork

60/365


Kidsen hjälptes åt att fixa till Kråkans rum med tapeter o färg. Junior skruvar med alla kontakter medan tjejerna tapetserar. Just här ser tjejerna ut att inte göra mycket, men det är millimeterpet... 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013



Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 1 mars 2013 05:21


Egentligen var det väl tvärtom men nu står klockan i tuppatider o morronen nalkas. Om jag hade orkat vara uppe en timme till kunde jag ära lite frukost innan jag nannar kudde några timmar. Är för trött för det. Undrar hur sent det blev till slut? En timme? Enoenhalv? En halv? Noll koll. ARE-tåget fastnade i snön på Björnfjell så kollegan i Tog Ett fick skyve på. E10an är stängd. En prognos sa öppning igen vid sjutiden. Vete sjutton som det blåste däruppe.
Nä fan. Sova. G'Natt!

Av Kvasthilda - 1 mars 2013 00:26


Ja, himmel. Nä. Inte än. Men i Sverige är han myndig. Med ett år till godo.

Lillpojken fyller ju nitton idag gubevars.

Lille Justin.

Bieber.



Na. Då är det mer vuxet med Mando Diao som tolkar Fröding. Pöss.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards