Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 3 mars 2013

Av Kvasthilda - 3 mars 2013 21:59


Gårdagen stod rätt still - när det kom till tågföring. Benny blev stoppad, först vid infarten Stenbacken för att det inte fanns nån ström mellan stenis o stan. Vet inte hur länge han stod där innan han fick ruilla vidare in mot Kiruna. Hur som haver blev det sen stopp i Krokvik igen där han stod - o stod, o stod, o stod.... Blev väl sådär en fem,-sex timmar övertid till slut. O jag fick också övertid. Längesen man träffat så många kollegor samtidigt - utan att det varit möte av nåt slag. Vi var fyra svenska förare o två norska som väntade på besked om vad som skulle gå. Tompi hade elev med sig o deras tåg var redan inställt när jag kom. Norskarnas var det inte. Deras tåg (norskarnas) gick så småningom i min tidtabell.... 

Kollegan o jag gick ner till killarna o tjejerna på CTC o surrade en stund o väntade på att våra tåg skulle bli klara. Det hade ju varit strömlöst i stan fick vi veta. på KMB. Så småningom blev det klart där (norskarna o våra passkollegor gick ut via PEA o hade alltså inget med KMB att göra). Så småningom fick kompisen gå med sitt mot svappis. Jag tog mig till mitt lok o där var det schweiiiinekallt. -1,4 grader. I HYTTEN... Drog igång gasolvärmaren för att få in lite värme. Vi var tvungna att nolla loket o börja om från början igen. Det hade ju stått nersläckt pga strömstoppet o det tog sin tid att få det att fatta att det skulle till att jobba. Batterierna var lite kalla. Till slut fick vi igång skiten o gjorde ett bromsprov o jag kunde rulla norrut. Sent omsider. Sådär ett par timmar. Nja, en dryg timme efter min tidtabell. Satt med jackan på mig o tog inte av den förrän framåt Bergfors eller nåt. Innan jag nådde Narvik var jag runt dryga två timmar sen..... *gääääsp* 

O som sagt. Promenaden till hotellet är ju redan avhandlad


Vad som inte alls var spännande igår var dock Andra Chansen. Jag fick igång mobilen på svt.play o såg de fyra bidragen. Eller delar av dem. I Abisko var det skitbra anslutning o jag såg duracellerna duella med Danny o Gina men sen var det tunnel på tunnel på tunnel o skitkass anslutning. Hörde dock vilka fyra bidrag det stod emellan. Eller vilka två o två. O kunde ge mig FAN på att alla jävla flickungar i hela landet röstat fram snorgrabbsen som gick vidare till finalen. INGEN av de gamla uvarna, Eric Gadd, Caroline mfl gick vidare o av de som duellerade kunde man ge sig fan på att tjejerna röstade ut norskan (inget ont om Snygg-Erik - eller Tone för den delen) o Martin. De är ju för gamla. Ja men. Robin o Anton??? Va?????? Ungjävlar. Det skulle vara åldersgräns på smsrösterna. Nä, just ja. Man kunde ju inte SMS-rösta. Men mobilröstandet. För mycket ungar som bestämmer. Inte fan var NÅN av dem bättre än NÅN av de som åkte ut. Hellre en franskrappande arab än de två. Eller var hans namn nu härstammar från. Behrang Miri. 

Eeeeeeeej, Asie, Afrique/
Eeeeeeeej, Europe, Amérique/
Eeeeeeeej, alla ska me/
Ett, två, tre, aleeeeeeee/

 

Mes yeux sur toi 

Habibi ana 

 

L’amour est pour toi
Ale, Ale, Ale

 

Ya omri ana
Habibi Anna 
Chante avec moi
Ale, Ale, Ale

 

Mes yeux sur toi
Habibi ana 
L’amour est pour toi
Ale, Ale, Ale

 

Ya omri ana

Habibi Anna
Jalla, Dansa, Sawa

*bah* Nä, inte till låten, utan till röstarna. Jag gillar Behrangs låt! 


I morgon har jag fridag. Skönt. Sen en heldag i Narvik igen o två jävla ökenskift till vitå. De där man inte kan sova på/till. Nattjobben som inte är nattjobb..... 


Av Kvasthilda - 3 mars 2013 09:00


Tema nr 227 Ovanför

62/365


Marskatter. När Kråkan höll på att fixa sitt rum stod de få möbler som E-pigan lämnade, lite här o där. En av möblerna var en hög IVAR-hylla. Neo tog sats o hoppade upp till översta hyllan. Tur nog tog han sig inte upp på garderoberna där ungarnas teckningar tagit plats i flera herrans år. Det finns garanterat ett hål i ena kanten o det är inte bra om katten är där o klänger så han trillar ner. Då måste hela garderobsenheten rivas! 
Nedanför står Tyra o jamar. Kanske hon bara gäspar...? 




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013



Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 3 mars 2013 07:24


Søndag morgon. Promenerade genom ett øde Narvik. Inte ett liv. Næstan. Taxi stod på givakt o væntade på jobb. Tre bilar utanfør deras kur, aka station. Inatt hade de fullt upp. Fyllskallar øverallt. En kille snubblade o halkade fram længs Malmveien dær jag gick från mitt tåg mot hotellet. Rætt vad det var damp han i backen o låg still. "Lever han?" Några sekunder senare rullade han runt o tog sig mødosamt upp på føtterna igen - før att tre sekunder senare halka igen. Snorhalt efter den dær vægen.

O bara nån minut senare kom en jævla idiot i hundrafyrtio runt en kurva o høll på att køra øver mig dær jag korsade vægen før att ta mig till en trottoar. Skitkul på Narviks hala gator. Not. Fast det var mest just dær det var halt. Sen hade snøn o isen smælt så asfalten ær framme næstan øverallt.

På Spor1 och vidhængande pub har de hakat fast ett øltælt. Antagligen før att førbereda infør Vinterfestuka næsta vecka. Den veckan nær hela Narvik ær helt galna. Værre æn vanligt. O det vill inte sæga lite. Party Party. Før parta kan de. Norskarna.

Idag ær det mer lugnt. O stilla. O folktomt. Baksmællorna hægrar kanmantænka. De enda mænniskor - førutom taxichaffisar - jag såg, var en ensam tjej med mobilen i høgsta hugg och hotellchefen Inger med Make på væg till jobbet. Hon hade på sig sin långa vackra pæls. Kallt på morgonen. De ær lite som fyrtornet o slæpvagnen, hon o hennes man. Inte højdmæssigt øver havet eller nån annan liknelse men hon i sin minkpæls o han i sin sportjacka. Typ. Motpoler.

O jag behøver besøka Maria. Fasen att hon slutat. Fast hon lovade ju att jag kunde ringa henne. Måste liksom ta tag i det. Också. Tittade mig i spegeln nær jag vaknade o det gjorde ont i øgonen. Vem fan ær den dær mænniskan?? Håret stod åt alla værldens væderstreck o helt omøjligt att gøra nåt åt. Før kort før att sættas upp o alldeles før långt att læmnas dærhæn. *isch* O øgonen sen. De blødande tårande øgonen. Rødøgd o elændig. Fick alldeles før lite sømn inatt. Fick ett rum mot gatan. Varmt som håvete. Øppnade fønstret med allt vad det innebær en lørdagsnatt. Jamen... Læste du inte ovan? Partajande norrmæn. Skrikande, gapande norrmæn. O norrkvinns. Ett jævla liv helt enkelt. Tænkte direkt jag fick nyckeln att NEJ.....! O varfør bytte jag inte dær o då? Før att sængen lockade så oerhørt ofanligt mycket. Sæng sæng sæng sova sova sova.

Var dock tvungen att vænta in humanare rumstemperatur så med øppet fønster o klædd i nothing but trollisarna la jag mig før att læsa. Tempen i rummet sjønk så sakteliga, æven om boken inte helt lyckades med samma konststycke. Richelle Mead. Skriver också heta sexscener... En av hennes bøcker i serien om Georgina Kincaid, succubus. Vad fasen nu det heter på svenska? Succuba enligt wikipedia. Løjligt.

Fast bilderna man søker ser ut som folk, æven i hennes bøcker tror att en succubus ser ut. Med svarta batvingar.

OK, dær gick personalen ut. Dags att vistera mitt tåg tror jag. O kanske dags før mig att gøra mig klar då. Avgång strax.

OK, ha en Skøn Søndag dærute i stugorna nu då!


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards