Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 13 mars 2013

Av Kvasthilda - 13 mars 2013 12:04


*gaaaah* Stuepigen har aldrig varit så noggrann som denna morgon eller förmiddag. Hur man nu väljer se det. Kom i säng vid femsnåret i morse o har sedan sovit en mycket orolig sömn. Utanför har en traktor rattat runt o skottat snö för glatta livet. Det kom visst ett par dm igår/inatt. Är det Vinterfestuka så är det. O utanför mitt hotellrum har det dammsugits. Minutiöst. Varenda millimeter av golv o fanimej väggar har befriats från lösa partiklar små nog att rymmas i ett dammsugarmunstycke. Måste vara den nya. Spanjorskan.
När jag la mig under täcket o på de två ursäkterna till huvudkuddar (så tunna att de inte ens tillsammans gav någon som helst fluffighet eller höjd - o missförstå mig rätt, jag vill inte halvsitta när jag sover), låg en timmerman i rummet intill o drog stockar så väggarna bågnade. Hoppas jag gav igen när jag väl somnade.
Sömnen var så orolig att jag drömt om vilda urspårningar. Plötsligt gick järnvägen nån annan konstig sträcka o mina malmvagnar lekte plockepinn o herre på täppan med varann. Precis när jag skulle ringa säkerhets-chefen (o VARFÖR honom o inte våra egna) tog jag mina trettio sekunder för riskanalys o intalade mig själv att jag drömmer. O nä. Skulle inte ringa på riktigt. Än låg jag instoppad under täcket med mobilen på mer än väl behörigt avstånd från prank calls. Men kan ju säga att detta till trots (insikten att det bara var en dröm) inte hjälpte mig att få den vila sömnen förväntas ge. Tur att jag har ett par dagar på mig att ladda för helgens nattmara. Ton. Samma kräkskift som förra veckan med den skillnaden att tredje turen som då gick mot Gälka är bytt mot sammalika den jag är mitt i just nu.
Så. Go'Morron Världen!
Mitt-å-dan.

Av Kvasthilda - 13 mars 2013 09:00


Tema nr 105 Handskrivet

72/365


En autograf ska vara handskriven. Vad är det för kul att få en tryckt? Det händer när man skickar begäran till vissa bolag. Eller hände. Var så många år sen jag samlade autografer. Den här fick jag på plats en gång i tiden. Såg Tomas Ledin några gånger en sommar för många år sen. Kortet sitter inklistrat i ett av mina fotoalbum. Det som representerar min uppväxt och mina kompisar från tidig vuxenålder. Tidningsurklipp och brev jag sänt mormor. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013



Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards