Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 14 mars 2013

Av Kvasthilda - 14 mars 2013 23:57


Har sorterat dockkläder o sorterat dockkläder. Eller snarare mest fotograferat dem. O plockat ner i kartonger. Eller kastat ner i kartonger. Det krävs en massa fler genomgångar av dem för att få nån sorts ordning i det hela. Spanade sen igenom mina gamla foton o inser att det saknas en eller ett par kartonger. Minst. Var fan är de då? En del Traderaköp. Kanske de är blandade med annat kolijox. Det blir jobbigt. Saknar dessutom mina vintage vintage kläder, dvs sextiotalarna, alla Kellykläderna, kläder till Skipper o Stacie och alla underkläder, nattlinnen o baddräkter som måste finnas nånstans. Fast Kellykläderna ligger i en rosa ryggsäck. Nånstans. Tror jag. Har de gjort i alla fall. 

Nu håller jag på med det oerhört mer tidskrävande arbetet med att försöka identifiera alla plaggen jag fotat. Då de är spridda för vinden, några klädda på dockor o andra lite huller om päron i kartongerna tar det evigheter att sortera dem. O dessutom ingen större ordning på källorna. Bläddra bläddra bläddra. Journaler o booklets, böcker o pamphlets. Gjorde så att jag bläddrade i en bok tills jag hittade ett plagg jag kände igen åsså in i det digitala arkivet o söka fram plaggen - en del set delade på flera bilder - o namnge dem. Svårare att hitta ett namn andra vägen. dvs att kolla bland fotona o sedan bläddra i böckerna. Dock måste det nästan till lite av det för journalerna o bookletarna. Bookletarna. Är det litteraturens motsvarighet till Pippis sakletare? Nä. En booklet, flera booklets. Fast det är engelska, bookletarna är svengelska. Broschyrer heter det på svenska. Faktiskt. Men det är som i datavärlden. Barbies värld är mestadels engelsk. 


Har ett kamerahus på G. En kompis ska sälja sitt beggade. Måste ju ha nåt att hålla i. Visserligen funkar E-pigans 1000D "perfa" till dockor och deras tillbehör men jag vill ha en egen o hon vill förstås ha tillbaks sin. Vet inte vad hon har med sig hos mommo i Dalarna men hon hade gärna velat ta med sig sin egen systemkamera. Givetvis. Hade det varit jag så hade min mamma inte haft en challe att få behålla den. 


Nä, tillbaks till det digitala klädarkivet. Eller kanske gå o nanna kudde? Om en stund. Go'Natt sålänge! 




Av Kvasthilda - 14 mars 2013 09:00


Tema nr 138 Italienskt

73/365


Pizza tillhör väl en av våra husmanskosträtter idag men den här pizzan intogs på en italiensk pizzeria. Napoli heter den. Fast jag vet inte om ägarna är italienare eller om de kommer från nåt annat sydländskt land. 

iPhonefoto

 Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013



Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards