Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 15 mars 2013

Av Kvasthilda - 15 mars 2013 19:09


Som solens dygnsrytm är humöret lite upp o lite ner idag. Just nu ligger det på minusnivåer. Lite smådeppig. Läste nåt som gav mig ett riktigt lågtryck. Solen har skinit både ute o sinne (i detsamma då men flytet stoppade upp) under dagen men just nu har den gått i moln. Ute syns den inte alls. Har ramlat under horisonten förstås. 

Har kommit överens med kompisen att köpa hans kamerahus i alla fall. Funderade en stund på om batteri o laddare följde med. Vore rätt hopplöst annars. Det är som med dammsugarpåsar. Fast till dem finns ju dammsugarpasar.nu att tillgå. Till kamerabatterier o laddare gäller lite andra premisser. Men de följer ju med. 

Inte ens bokpaketet från adlibris lyfte mitt humör - trots att jag öppnade det efter att lågtrycket gled in. En flock nya pocket. Ett par jag vill sätta tänderna i direkt. Fast jag drar mig ändå för den ena är en sån där bok man inte vill läsa ut. Det dröjer så länge innan man får veta fortsättningen. Nu är det ett tag sen jag läste den förra i serien men eftersmaken blir lite för mycket av det goda. Man vill ha mer. O mer! Har väl sådär ett femtiotal böcker av alla de slag olästa ännu men vissa kommer jag mig inte för att ta itu med. Svenska deckare. Liza Marklund. Åsa Larsson. Anna Jansson. Mons Kallentoft. Arnaldur Indriðason. Fast han är islänning. Jo Nesbø. Fast han är norsk. Anne Holt. Fast hon är ju norsk. -a. Också. Biografier. Har inte läst ut Zlatans bok än. Eller börjat på Patrik Sjöbergs. 

Ole Dole Doff. Gena Showalter. PC Cast. Richelle Mead. Eller den nya Katie MacAllister. Inte en enda "ny" JD Robb. Pucko. DET hade jag velat ha. Just nu. Bara för att jag inte har. O bara för att det ligger i nivå med lågtrycket. Neggo. Har en. Eller två. Men de kan jag inte läsa än. De kommer senare i serien. En av dem är ett samarbete med Nora Roberts. Som ju är samma person. Egentligen. Alter Ego. Boken börjar i Noras värld och slutar i Robb's. Den börjar under vår tid o fortsätter alltså i femtiotalets New York. 2050. Fast snart är vi också där. Så fort som tiden rinner... Undrar om jag lever så länge?

Nä, fan. Måste rycka upp mig. Ska ta en sväng på vinden o gå o leta ett par afghanhundar. 

I morrn är det lördag. Melodikrysset. Jag jobbar. Tar väl med mig Lapptoppen o löser krysset på hotellet. Eller skriver det där. Löser det, gör jag antagligen efter vägen. Om bara radion fungerar. 

Så... vi hörs väl igen då. Förhoppningsvis har molnen lyft. 


Av Kvasthilda - 15 mars 2013 09:00


Tema nr 188 Macro

74/365


~~



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013



Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards