Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 20 mars 2013

Av Kvasthilda - 20 mars 2013 19:40


Ingenjör. Koden för att logga in blev ingj. O det hade kunnat bli ingenjör för mig också inatt - men nu blev det en massa kvastis gör. Eller kvastis kör. Ska ut o köra ett norsktåg. De är kollektivt sjukskrivna just nu. O ta hem ett helt annat tåg i morrn. Min vila ryker all världens jävla väg. Kul när man redan jobbat sjuttielva nätter på raken. Nattjobb som inte är nattjobb. Mitt huvud protesterar å det grövsta just nu o jag gnisslar tänder, vilket inte hjälper. Försökte prata med "vännäs" men Markus var sådär lagom sur o hade inte tid med mig. Hade ringt tretton bodensare för att få ut nån på jobb men det gick inte. Tror han är lika sur på PsfT som jag idag. Inatt. Alltid kris o panik. För lite folk. 

blech o blä, urk o fy, gnissel o gnäll. Sur i ögat. Bokstavligen. Tårarna bara rinner. Såsar igen. Trött kanske? Vankade före fan i morse men det var ju för att jag hade siktet inställt på mitt eget skift - som blev inställt. Inte siktet men tåget. Turen. Bägge vägarna. O eftersom Ole Norman sitter hemma o snorar måste jag ta hans tåg, vilket är flera timmar efter mitt eget. Skulle strax ha anlänt Narvik o gått o nannat kudde en lång o skön natt, nåja, men mina sju timmar på utlandsstation i alla fall. Nu har jag inte ens börjat jobba än. O får FYRA hela jävla timmars sömn inatt - OM jag kommer upp i rätt tid. Snackade med en av grabbsen på terminalen o sa att jag kommer vid åttasnåret. Det blir i alla fall ett par timmars extra vila, men fortfarande för lite. Får bara hoppas att de där jävla loken går igång i morrn. Var förvisso redan inställd på att köra Oles tåg inatt men hade hoppats på en passresa hem. Nädåförfan. Då saknas det förare på Northlandtågen. O om jag nu fattat saken rätt, fattas föraren som ska lösa av mig i morrn. Ska jag sitta i Krokvik i all jävla evighet då?? Med typ tio minuters resväg HEM. Ankommer Kv efter att mitt ordinarie skift slutar. Kulijul. Skitjävlakulijul. På hjul. För fan om Kiruna funnits kvar. Men nej då. Det är en jävla säckstation numer. Kör in o backar ut. Typ. O alla godstågen passerar utanför. Förutom oljan. Änsålänge. 

Nä, det är bara att packa den där ryggsäcken o ta sig till jobbet då. O hoppas på att det är vettiga männ'skor på terminalen här ikväll. O att huv'et håller. Natten ut. 

G'Natt. 


Av Kvasthilda - 20 mars 2013 09:00


Tema nr 133 Intakt

79/365


Barbies bästa vän sedan sextiotalet fyller femtio år i år. Här är ett par av dem från den tiden då Midge Hadley gjorde entré i Barbies värld. Hon (de) ser rätt intakt ut trots sina femtio år. Brunetten ska egentligen ha ett par röda byxor på sig o inte de orange - de tillhör rödtotten. Eller en annan rödtott då hon faktiskt redan har ett par orange byxor på sig. Rödtotten på kartongen har också Midge originaloutfit på sig men de blå satt på den blonda versionen. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013



Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards