Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 21 mars 2013

Av Kvasthilda - 21 mars 2013 09:00


Tema nr 273 Slingrande

80/365


Även stillastående på bangården slingrar tåget sig fram, likt en lång orm längs rälsen. 740 meter orm. Alldeles strax ska det slingra sig upp längs Ofotenbanan med mig bakom spakarna. Det är "mitt" tomtåg som väntar. 

Fast just idag, när detta publiceras kör jag ett annat tomtåg. Som inte får köra fortare än dagens nummer, dvs 80. Egentligen får de går fortare men de dammar så väldans, di däringa vagnarna så STHn är nedsatt. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013



Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 21 mars 2013 07:12


Ja, jisses. Jækla Janne. Nåja. Han ær som han ær o det kan inte hjælpas.

Sen, sen ankomst inatt. Mina ordinarie tåg instællda. Du får køra 22an. Næhæ. Inte det heller. Instællt. Pass med godset. Som var sent. *bah*

Kom i sæng med ønskan om en frukostpåse av en av de søta killarna i respan. En av studenterna Inger har, som oftast jobbar nætter. De pratar lite halvknagglig norsk men hjælplig English. Fast ibland funderar man nær man pratar med dem. Vænta nu, vad sa han? Var det norsk eller English? Ungefær som under Yamas førsta år på IRF. Pratar han engelska eller japanska?? Så småningom lærde han sig svenska men den var lika obegriplig som hans engelska o man stod fortfarande som ett frågetecken.. Vad sæger karln? Nu har han lagt ytterligare några år till sina tidigare i Sverige så det kanske ær bættre nu. Var ett tag sen jag træffade honom.

O grannarna flyttar snart till Japan. Sachiko har fått jobb i Tokyo. Vad Masen tycker om det kan man ju undra. Han blir hemmapappa på heltid igen nu då. O lillpøjken o Blåsippan børjar i japansk skola. Næsta gång de kommer hem till Sverige hoppas han få flytta "hem". Dvs till Borlænge. De har ju gjort klart sina år på IRF o var de nu varit tillofrån sen førra gången de var i Japan, då på ett år med en bebis i bagaget. "Japans størsta ettåring" som pappa kallade sonen :) Nu kommer de att vara lite nærmare mormor igen - o desto længre från fammo o faffa i Dalarna. Från Kiruna till Tokyo. Liten omstællning.... Sachiko ær visst från Tokyo. Tænk vad man inte vet. Inte før att jag hade en halv susning om varifrån Japan hon ær, men Tokyo. Se dær.

Då kan man ju sæga, från Tokyo till Kiruna. Fast det var ju det dær med rymdforskningen. Doktorand på IRF en gång i tiden. Doktorander.

Næ, nu ska jag doktorera mig ner till hamnen o hoppas jag tar mig o tåget hem i helt skick. Vem fan som nu ska byta av mig idag. De har væl ingen førare.

Morr'n.


Av Kvasthilda - 21 mars 2013 06:40


Även om jag är ökentrött denna morgon är det skönt att somligt är sig likt...


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards