Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 22 mars 2013

Av Kvasthilda - 22 mars 2013 22:45


Det har varit en lång dag. Vaknade i morse av att Maken lagade mat. Han stekte älgkotletter. Tyra kom in i sovrummet nån gång under natten o dörren stod på vid gavel. Iddes inte kliva upp o stänga till den. Problemet med att ha den där lilla kattrackan i sängen är att hon tar sån plats! Jag har frusit då hon legat på en del av täcket o jag inte haft hjärta att flytta på henne - i stället har jag alltså frusit om ryggen. Eller knäna. Beroende på hur jag legat i förhållande till spöket. 

Men nåt annat som hänt idag är att alla kottarna har körkort. Äntligen! Bara mamma kvar nu. Lillfisen o Junior körde upp idag o klarade båda två körningen. De skrev prov i förrgår. Eh igår? Nä två dar sen o klarade sig med goda resultat. Snornervösa för körningen men pigan sa att, skulle hon kugga skulle hon göra andra uppkörningen hemma. Nu blev det inte så o de har lånat Sambons bil för att jiddra land o rike runt. Eller Dalarna. 

Jaha. 

O Maken är ute i skogen. Han o Knutte for till deras stuga för att fördriva lite fritid. Med älgkotletterna. 

G'Natt. 


Av Kvasthilda - 22 mars 2013 09:00


Tema nr 288 Spegelbild

81/365


^



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013



Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards