Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 24 mars 2013

Av Kvasthilda - 24 mars 2013 17:24


plocka plocka plocka
En dag i Makens tecken. Han kom hem, på någorlunda gott humör av vad jag kunde tyda genom hallfönstret. Så klev han innanför dörren o solen gick i moln. Finfint en sån här dag när en annan går med lågtryck redan innan stormen slår till. Undrar just vad det är meningen jag ska pyssla med på min fritid? Sticka sockar? Stoppa sockar? Laga skjortor? Göra långkok? Ysta ost? Skura golvet från morron till kväll?
Har inte satt min fot i närheten av datorn idag. Farmerna är väl döda men serru, det struntar jag i. Idag. Iiiiiids inte. Har pillat o petat med dockkläderna. Just det som tjurskallen inte vill att jag ska göra. Dvs de ska inte synas alls. Kartongerna med påsar med kläder. Snabbgenomgångna o fotograferade. O halvt om halvt sorterade. O det är DÄRI problemet ligger. Vet inte hur jag ska sortera o därför stagnerar arbetet. Nu är det nån form av minisortering av alltihop o jag blir skitförbannad. Kommer inte att hitta nåt när jag ska söka det. Jo, i ett foto på datorn men inte i verkliga livet...
Äh. Kollar till maten istället. Den duger säkert inte heller. Det är ju lök o karljohansvamp i grytan. Hemska tanke.


Av Kvasthilda - 24 mars 2013 09:00


Tema nr 51 Earth Hour

83/365


Igår kväll var det Earth Hour. Släckte du lampor o apparater? Så långt det var möjligt? 

Det är ett kanontillfälle att passa på att tända lite ljus o mysa i mörkret. 




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013



Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards