Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 26 mars 2013

Av Kvasthilda - 26 mars 2013 18:10


Aaamen tror hela jävla världen är vansinnig just nu. I fjol fanns inte hästar. I år är de överallt. I allt. O nu har det uppdagats griskött med halaletikett i Danmark. Kan det vara nåt nytt anti-Muhammedtrix? O kebabkött med grisinnehåll i Norge. Halallåååå? Så kan man ju fan inte göra. Även om jag har lust att bjuda mina brorsöner på blodplättar nån gång. Men MAN GÖR INTE SÅ!!!


Av Kvasthilda - 26 mars 2013 13:41


Hahahaha. Ibland är det kul. När jag anlände svappis igår em hörde jag Trafiken på radion. De annonserade att "Tåg *vilket-det-nu-var* 9x är försenat tjugo minuter". Hahahahahhaa. Det var mitt fel. Eller faktiskt inte mitt. Loket kurkade mitt i en backe o jag var tvungen att stanna. Blå flagg indikerade ett fel o jag tappade pådraget. Fanns inte annat att göra än att stoppa hela ekipaget o stänga av det som bänglade. Fick dock problem med en fjäder, vilket visade sig egentligen inte vara ett problem, för effekten av det jag försökte uppnå kom. Dock ringde jag supporten fär säkerhets skull. Ringer hellre en gång för mycket o låter dem tro att man är korkad än att verkligen vara korkad o göra nåt fel. Har hänt. Nä, inte jag. Det som skulle ske, skedde men jag ville dubbelkolla o vi tog till både livrem o hängslen för att kolla allt en extra gång o det var bara att fortsätta. När jag kom på rull igen ringde Op o sa att Tågledaren efterlyste mig. "Ja, men det kan de ju roa sig med, de ser ju att jag rullar nu". Saken var den att de ville ha en prognos för att kunna meddela perrongerna längs tågvägen för det där som blev sent - just hur sent det skulle bli. O det blev alltså tjugo minuter för persontåget som har gott om tid att ta igen redan före Gällivare. *hört från initierad källa* 

När jag pratade med fjärren senare sa hon att de var tre stycken som jublade när de såg att tåget passerade en signal o alltså rullade o persontåget kunde komma vidare mot sin destination. 

Så kan det gå. 

Vad är det för dag idag? Tisdag ja. På torsdag kommer Tomas upp o har med sig ett kamerahus jag till slut bestämde mig för att köpa. Gammalt som gatan men knapp använt o det kan ju inte vara sämre än mitt som inte alls fungerar. (innan frågan ställs, det är en gammal 5D). 

Jobb hela påskhelgen. Får se om Blåkulla dyker upp igen som hållplats. 




Av Kvasthilda - 26 mars 2013 09:00


Tema nr 191 Mars

85/365


Vad har nu en båt med mars att göra? Joserru. Den heter Nordlys. En av Hurtigrutens alla fartyg. Hon besökte Narvik under Vinterfestuka tidigare i mars. Rallarveckan. Och himlen har dessutom varit fylld av norrsken var o varannan natt i mars - om man nu sett det, då det också varit rätt molnigt o snöigt lite närmare jordens yta. Det är hittills det enda nordlys jag fotat i år... 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013



Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards