Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 28 mars 2013

Av Kvasthilda - 28 mars 2013 20:44


Nu har jag fått hem min ny(-mycketgaml-)a kamera. Den väger sju ton. Ungefär. O tar bara Compact Flashkort. Undrar om mina CFII funkar i den? Har inte testat den än. Men det ska bli kul i alla fall. Synd som sagt att den väger så mycket. Ryggsäcken är nog så tung som den är. *äh* Ska försöka fixa det där körkortet så blir det en ny kamera sen. Nån gång. Mowahahahhahaaaa. 

 

Av Kvasthilda - 28 mars 2013 13:37


För närvarande har vi en driftstörning på Telias e-posttjänst. På Telia Webmail yttrar sig felet genom att man får felmeddelande "Server inte tillgänglig för närvarande" när man besöker sidan. I e-postprogram så som Outlook kan det vara problem att logga in och skicka/ta emot e-post. Felsökning pågår och vi beklagar olägenheter detta medför.


Nähä????? Problem ja. O jävligt problematiskt att man inte kommer in just nu. En alldeles enoooorm olägenhet är det. Just idag. Just idag är jag INTE stark. Med det postsystem som finns idag kan man ju inte söka på sitt eget namn. Man måste ha ett nummer. Vilket inte alltid innebär att man får med sig rätt paket hem. Schenker hit o posten dit. O olika postställen på det. Jag hämtade ut fyra schenkerlådor för ett tag sen o kom hem med ett som inte ens var mitt. Tittade inte på adressaten men minns att jag reagerade över avsändaren - men tänkte att, tja de har väl en firma de skickar från o lämnade det därhän. Det hade samma nummer som ett annat av de jag tog ut samtidigt. Fantastiskt. Upptäckte det när jag kom hem - innan jag öppnade tackolov... Det var bara att vända tillbaks, lämna igen det felaktiga o få ut rätt. Chefen själv jobbade. O inte när jag återvände, så de fick sig ett "Jaja, va bra att han inte är perfekt

O apropå rubriken. Det finns en flytt/leveransfirma som heter Hit & Dit. Eller fanns i alla fall. 


Av Kvasthilda - 28 mars 2013 09:00


Tema nr 92 Gemenskap

87/365


VU 2013. Vinterfestuka. Under denna februarivecka hittar Narviksborna på en massa saker. De flesta klär upp sig i tidsenliga kläder. Vi pratar början av 1900-talet här. Svarta Björn. Rallare. Järnvägens tillkomst i Norrbotten. Malmbanan. Bilarna som passerar damerna ser lite fel ut för dem. Skulle ha varit mer Farmor Anka-stuk på dem. Nå, man kan inte få allt. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013



Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards