Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 9 april 2013

Av Kvasthilda - 9 april 2013 12:18


Klev upp före fan inatt. Klockan tre är bara bagare o lokförare vakna. O en o annan taxichaffis. Solen hittade över bergskanten vid femsnåret - eller sju. Eller sex. Eller halvsex. Eller nån gång. Tappade liksom tiden där. Blev stående lite här o där med felaktiga signaler, snöröjare i vägen och en kollega med godståg som blev haffad av den elaka detektorn med det resultatet att två vagnar på olika ställen i tåget skulle växlas ut. Framför mig, så jag blev stående i en infart i det arla morgonljuset. Hade gott sällskap av Vaken i P3 o P4 så det gick bra ändå. O en Nora Roberts. Var ett tag sen jag läst nåt av henne. En månadsbok från Harlequin. Snabbläst. Snabbsmält. O gosig. Fjärde boken i en svit om poliser, brandmän o advokater. Eller vad de nu var. Måste nog leta fram de gamla så jag får knyta ihop den där säcken. Lite jobbigt när de ligger ute i periferin o svävar. 



Inger, goa Inger lämnade en frukostpåse med en handskriven lapp på: "Kos de på toget". Fick ett par mackor o en yoghurt - o en kakbit. Kakan är kvar än. Kom hem för flera timmar sen. Hade sån tur att jag träffade på ett par av Makens jobbarkompisar ute på sjöbangår'n som tog en paus o gav mig skjuts hem. Gölleponkar. Gubbar. Maken själv är i Skåneland o fortbildar sig. Utbildar sig? Tja, bildar sig en uppfattning om nåt i alla fall. Mest att det är tråkigt. Korvstoppning. Han är inte mycket för skolbänkar. Järnvägsskolan i Änglaholmen. Ängelholm. 

Han blir där i tre veckor. Undrade om jag hade lust att komma ner under ledighelgen. Har ju faktiskt långhelg nästa vecka. Fast jag har inte riktigt tid, även om det kanske hade varit, om inte annat, kul att se det där plejset. Han har rätt till en hemresa men tänkte (an-)vända resan åt mig i stället. De får ju göra det. 

Fridag i morrn. Skönt. Sen kommer en massa ökenskift igen. De underbara kopplade skiften de lyckas lägga in minst en gång i månaden och man går omkring som ett ihåligt kolli sen. 

Nä, lite frukost kanske. Frunch. Lunch. Halvmiddag. MAT! 

O en titt i brevlådan för att se om lokförarbeviset kommit. Några har visst fått sitt. September sa de på Trafikverket men de fick väl igång maskineriet snabbare då. 



Av Kvasthilda - 9 april 2013 09:00


Tema nr 249 Reglage

99/365


Körkontroll. Med denna reglerar vi hastigheten i våra tåg. Den har både "gas" o broms. När vi bromsar med den här "vänder vi strömmen i Luleälven" som en handledare sa en gång. Vi ger tillbaks el med den. Just här står den på plus, dvs den "gasar". 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013



Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards