Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 10 april 2013

Av Kvasthilda - 10 april 2013 14:42


Plocka Plocka Plocka. En sån dag idag igen. O samtidigt fota. Fota dockor o kläder. Stuva om. Leta fram. Stuva om igen. Pyssel o plock. Studera. Kolla datumstämplar o tillverkningsländer. Leta info. Jämföra kroppsformer o händer. Intressant. Som jag påpekat förr. Ett datum på dockans rumpa är INTE tillverkningsåret. 

Titt-o-klicken funkar bra. Förvisso en systemkamera men enklaste varianten. Lite nya funktioner jämfört med 1000D. O knappar som flyttats på o jag lyckas komma åt hela tiden på det trånga bakstycket. Mindre kamera innebär även mindre plats att peta in knappar på. Fast blixten är lättare att komma åt än på nån av de tidigare jag haft. Samma finger som man trycker av med. O den duger gott till det här arbetet. 

För att fota annat, som fullmånsljus o norrsken krävs det nog lite andra upplösningar o funktioner - även om jag tror att den här skulle kunna fånga en del av magin. Min mobila fotostudio är lite besvärlig bara. Måste fixa den där träskivan. Spacklet har försvunnit o det känns lite överkurs att gå ut o köpa en ny tub för en kvarts kvadratmeter... O det måste spacklas innan jag slänger på nån tapet. Så tills vidare måste jag dras med den där kartongskivan o en lös tapetbit som går sönder mer o mer för varje gång jag tar i den. O flytta den varje gång nån ska in i köket o fixa nåt att äta eller denna någon måste åt bänken av en eller annan anledning. Hittade tapetrullen igen så det finns några meter kvar att leka med. Jag är inte utan. Hade lagt den på vinden :) 

Hoppas de kommer ut med våra provtillfällen snart! Annars måste jag vika en del av semestern för att göra det. Men vi borde ju snart se datum för prov. Borde helst göra det innan semestern o körkortsledigheten i maj. 

Men förarbeviset kom igår. Kan fånigt nog inte användas som legitimation. 


   

Av Kvasthilda - 10 april 2013 09:00


Tema nr 328 Upp

100/365


*


iPhonefoto   

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013



Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards