Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 11 april 2013

Av Kvasthilda - 11 april 2013 13:50


Jaha, där ser man. Bara för att jag gjorde precis som jag skulle o inte svarade i mobilen när den ringde då jag rullade in på Narvik, missade jag "sista" tåget hem. Alla tåg är inställda. Mötte sista tomtåget i grinden på väg ner till terminalen. Hade jag svarat hade han kunnat vänta på mig - eller så hade jag kunnat ta tåget hem o han hade sluppit köra till Kiruna. Så kan det gå... Vet inte om han har nåt tillbaks eller om det är pass som gäller för honom. De hade ju kunnat ställa just det tåget o gett mig ett senare tågnummer. Typ. Hmmm... Ska mitt tåg stå där nu förresten? De tömmer det o det blir stående. Jaja. 

Åsså på god väg norrut insåg jag dessutrom att jag glömde börsen hemma idag. Satt lite o funderade på förarbeviset. Hmm. Var är det? I handväskan. Men va fan? Var är DEN då??? Hemma.... *gah* O jag har en lååååååång dag i Narvik framför mig. Tog inte med nån mat. Tja, har ju min musli o mkjölk. Pratade med junior i receptionen (måste ta reda på vad han heter!) o han lovade öppna buffén lite tidigare idag så jag hinner få i mig nåt innan Karven vänder hemåt ikväll. Han erbjöd sig tillome att laga till nåt om jag var "sulten nu." Har bara fem timmar framför mig nu. Kanske tar en prommis då. Måste fylla på mina 365or. Ett par övermogna bananer, lite musli o mjölk o en yoggidryck. O en förpackning crackers. Vad heter de? Ah, nånting. En apelsin o en clementin. Tror det ligger ett äpple nånstans i ryggsäcken också. Äppelmos. Nog överlever jag. Men man är aldrig så beroende av pengar man ändå inte använder som när man inte har dem med sig. 

Bytte aldrig från bangårdskanalen i radion idag o när jag närmade mig Bergfors hörde jag röster i den. Höjde ljudet lite. Det kan höras från bangår'n en bra bit upp efter Malmbanan. Men nu var det nåt helt annat. Hörde tyska. -Halo Felix? -Warum? O allt vad som nu sades. Hmmm... Tyskar i april? För tidigt för äggtjuvar. Kanske det bara var skidturare. 

Jaja. Vad göra nu då? Hungrig. Petar nog i mig den där muslin o tar en prommis sen. Så får det bli. Skulle bara ha tagit med mig fodret. Jackfodret. Jackan är så evinnerligt varm. Fodret hade räckt. Iddes inte flytta grejerna o hade en halv fundering på natten som kommer. Lite kallare på nättena. Hade klarat mig i alla fall. O nu skulle jag haft den. Fleecejackan räcker inte. *suck* 

Äh. 


Av Kvasthilda - 11 april 2013 09:00


Tema nr 269 Skiftar

101/365


En natt i mars. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013



Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards