Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 18 april 2013

Av Kvasthilda - 18 april 2013 15:07


Voj. Slö, slapp o likgiltig. Nä. Men slö o slapp. Likgiltig är jag sällan. Inser just att jag missat AP-träffen vi hade på jobbet idag. Hade sällskap hem från Narvik inatt. Passåkare. Han, liksom jag konstaterade att "vaknar jag i tid går jag på mötet, annars får det vara". Nu blev det det senare. Minns inte vilken tid det var. Halvtolv? Halvett? Halvtvå? Nånstans bland de senare alternativen. Stod i nåt mail. Har ju knappt varit på jobbet de senaste veckorna. Alltså på kontoret. Inställt en väg - eller båda. Eller snabbvändor. Hjärnan har inte tagit in såna trivialiteter som möten. Som kan vara nog så jävla viktiga. Var det nåt viktigt får vi veta det. 

Har ett prov att boka in också innan jag påker på semester. Nåja, är ju några veckor kvar så det ska jag väl lyckas klämma in. Hade kunnat göra det igår antar jag men då var jag inte alls inställd på det. Får ta en fridag nån gång - eller göra det på måndag. Som också var en fridag. Lilla Em ringde o undrade om jag kunde tänka mig att ta en tur på söndag/måndag. Hade inte satt på mig glasögonen när hon ringde och kände mig allmänt vilse o bad att få återkomma. Rådslog med almanackan o konstaterade att ja va fan. Arton/sjuan kan jag väl ta. Några kronor extra till - eller att ha efter kontotömning till körkortet. 

Junior är hemma. Har knappt sett honom på två månader. Vi går om varann. Men nu är han hemma några dagar så jag ska väl lyckas laga nåt gott till honom också. Kanske gör nåt extra o tar hit E-pigan o Lillkullen också. Får fundera på det där i morgon. Har ett skift kvar. En sån där dryyyyg gällivaresväng. Tåget ligger ute med tidtabell så det ska väl gå. Tror att det var inställt igår för mitt var ju inställt. Så OK, tian är inte alltid genomgående från vitå men ändå. Svappis står still. 

O Northland kanske konkar i veckan. Jaadu. 


Av Kvasthilda - 18 april 2013 12:30


...att bara ligga kvar under täcket o göra (nästan) ingenting.


Av Kvasthilda - 18 april 2013 09:00


Tema nr 165 Kvällsljus

108/365


Snart skiner den dygnet runt hos oss. Solen. Midnattssolen. När midnattssolen kommer, var tar då den andra vägen?  Hmmm. Det här är fotad mellan sju o åtta på kvällen, den 11 april. Det närmar sig. En månad till. Det blir lite lättare att leva och andas den här årstiden. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013



Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards