Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 19 april 2013

Av Kvasthilda - 19 april 2013 23:31


Ja, inte är det stort inte. Kläderna alltså. Det väntas tillökning bland släkt och vänner och jag hittade de sötaste små sparkdräkterna som bara stod skrivet "från mig" på (jaja, oss då). Bland årets alla pastellfärger finns det mycket svartvitt i klädställen. 



I MUM 

Av Kvasthilda - 19 april 2013 09:00


Tema nr 296 Storhet

109/365


Elfte april igen. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013



Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 19 april 2013 01:00


Bo ensam.
Bo själv.

Kan själv.


Karlavagnen handlade om att vara ensam. Eller att bo själv. Att bo själv innebär inte automatiskt att du är ensam. Kan själv. Svärmors devis. Självgående. Det är positivt. Ensam kan ha en negativ klang. Ensam är stark.  Ensam är inte alltid stark. Ensam sköter sig själv.

Jag vet inte vilket jag föredrar.

Att vara ensam hemma eller själv hemma. I mitt fall betyder det nog samma sak. Fast jag är aldrig ensam hemma. Kråkan är den som mest är ensam hemma. Eller själv. För helt ensam är inte hon heller med katter o marsvin.


Home alone.
Leave me alone.


Alone är ju ensam. Men kan också betyda ifred. Lämna mig ifred! Jag vill vara ensam.


Men nu ska jag gå o sova i min ensamhet och hoppas kunna sova. Fångbrits. Kanske jag drar igång nattradion o lyssnar med ett halvt öra på Vaken. Jenny och Peter kan ju vara ett sällskap i natten. Får se om jag lyckas somna. bland går det utmärkt att ha radion igång. Andra gånger funkar inget annat än stöööörsta möjliga tyssssssstnad.

Go'Natt. Go'Morron.


Här snöar det.


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards