Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 21 april 2013

Av Kvasthilda - 21 april 2013 18:00


Shit. Headache from Hell.


Av Kvasthilda - 21 april 2013 13:50


Var på bio igår. Hade velat se en film med Tom Cruise som Jack. Jack Reacher. Den har, om alls kommit till Kiruna, hunnit försvinna igen för länge sen. Nä, E-pigan messade mig o frågade om jag hade lust att följa med o se Oblivion. Där heter Tom också Jack, men Harper. Hade inga förväntningar alls på filmen då den har legat i periferin bland alla nya filmer o jag har inte kikat så mycket på och om den. Därför kan jag säga att mina förväntningar infriades. Eller kanske skulle säga att den översteg mina förväntningar. Klart godkänt tidsfördriv. Inte alls lika häftig som Avatar exempelvis men den var som en mix av Star Wars meets Mad Max meets Avatar the Day After Tomorrow. Typ. Fast med mindre action. I liked! 




Jack Harper är en drönfixare. Han far ut och kollar att drönarna (små dödsföraktande klot med ett rött öga och armar som skjuter kulor) som sköter vakten till vattentornen, fungerar. Ibland försvinner de och då gäller det att hitta dem. I torn 49 där Jack bor finns också Victoria som sköter mathållning och teknik och är kontakten mellan Jack och "kontrollen", Sally. Mot sig har de "asätarna" som plockar sönder alla drönare och sägs ligga bakom "kriget" som en gång förstörde jordens måne och halva jordklotet. "Vi vann kriget men förlorade jorden". Typ. 

Jack har drömmar. Drömmar han inte förstår. Han drömmer om en kvinna och en kikare (som vi vet finns på Empire State Buildings terass). Han drömmer om tiden före kriget. Då jorden levde och det fanns människor överallt. Nu är det bara Victoria och han kvar och de väntar på sina sista två veckor på jorden för att sedan kunna komma till "The Tet". Allt är kliniskt. De är omringade av radioaktiva områden som Jack aldrig kan besöka. De håller sig till sitt lilla område kring Torn 49. Men Jack samlar på böcker han hittar under sina rundor - som han gömmer på en hemlig plats. En vacker plats med skog och ett litet hus intill en sjö. Dolt från hela den sandtäckta världen runt omkring. 

En dag trillar det ner en farkost som Jack, mot sina order letar sig fram till och undersöker. Han upptäcker behållare, i vilka det ligger människor. Människor! En av dem är kvinnan han drömmer om. Vem är hon? Drönarna kommer och skjuter mot allt och alla - men Jack ställer sig mellan kvinnan och drönaren han nyss lagat. Vad pågår? 




Tom Cruise kallade filmen episk, men så långt sträcker jag mig inte. 



Av Kvasthilda - 21 april 2013 09:00


Tema nr 286 Sopor

111/365


Den står där redo att ta emot sopor av alla slag. Med luckan vidöppen.

Kom, kom, fyll mig och låt mig göra det jag är bäst på! Ta hand om ditt skräp.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013



Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards