Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under april 2013

Av Kvasthilda - 3 april 2013 21:45


Något lite piggare idag. Gårdagen gick i komans tecken. Trött, trött, övertrött. Fortfarande något sliten. Har ett tidigt tåg i morgon med heeeeeela da'n i Narvik o ett sent tåg hem. Sen är'e helg. En efterlängtad helg. Har varit inställd på långhelg men det är en vanlig tvådagars. Känns längre då jag kommer hem tre på natten mot fredag o sen har ett persontåg att passa mitt på dan på måndag. Skööööönt!


Av Kvasthilda - 3 april 2013 09:00


Tema nr 148 Kladdigt

93/365


Godispåsen låg kvar på köksbordet - där vårsolen obarmhärtigt kastade sitt ljus - och värme över den.

Fast det kan ju vara gott med chokladdoppade ägg, geléhallon och skumkycklingar. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013



Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 2 april 2013 09:00


Tema nr 220 Observant

92/365


Som lokförare ska man vara observant när man jobbar. Det ska kollas att inte spåret eller kontaktledningen är skadad, att skyltar och signaler är hela osv osv. Är man riktigt observant kan man hinna se lite natur och vildmarksliv också. Vilket jag gjorde häromdagen. Hade kameran med mig o fångade den i flykten från matbordet intill spåret. En kungsörn. En inte alltför skarp bild men man kan inte få allt när man rör sig och fåglarna flyger åt alla håll. 



Samma bild, något inzoomad/snävare klippt:



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013



Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 2 april 2013 06:20


Det går inte alltid som man vill, har tänkt sig eller ens önskar. Sitter i Pitkäjärvi o ser solen stiga upp. Klockan i telefonen går inte på sommartid o det är lite avigt att se den. Man är nog förvirrad efter en vaken natt. Vi har problem med tre vagnar o det är inte skitkul just nu. Astrött. Blixtrande skallebang. Fyra Clifftonbilar har kommit o gått. Eller är de tre? *gäsp*
Miss Li i radion. Första gången. Det är första gången jag är i Pii också. Får se om jag alls kommer härifrån.
*bah*


Av Kvasthilda - 1 april 2013 14:34


Ja, det är väl att sömnen är tji för mig. Har sovit sådär en tre timmar inatt. Fick två timmar igår kväll o ytterligare en innan mobilväckaren drog igång o slet mig ur min dvala. 

Kom till MTAS o skiftesleder informerade mig och den norske kollegan som skulle passa med mig att trean minsann är inställd. -Ni får åka pass med femman i stället. Jo, tjena hyena. April April. 

Min gullige kollega drog in tåget på sjöbangår'n så jag fick kliva av vid övergången. Skönt. 

Men hela dagen har gått i ett komatosiskt tillstånd. Slut i luvan. O jag ska ut igen vid midnatt. Köra ett tåg jag inte ens har ett tågnummer på. Eller ett lok. Måste ringa psf. 

Är så trött att ögonlocken har ticks. 

Sinnessjuka skift. 


Av Kvasthilda - 1 april 2013 09:00


Tema nr 32 Cerise

91/365


Cerise. Det är väl vad man kan kalla Barbies färg. Fast den kallas Barbierosa. Barbie Pink. Undrar vad Bengt Grive skulle ha att säga om det? Den speciella färgen som är på dockkartongerna har de patent på, Mattel. Patent på en färg?? Hur som haver. Dessa ballonger har olika toner av rosa i sig o en av dem är helt klart cerise. I alla fall i mina ögon. 

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013



Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards