Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 3 maj 2013

Av Kvasthilda - 3 maj 2013 15:45


Har sett ett litet hjärta på facebook.

Ett genomskinligt.

Ibland funkar det, ibland inte.

Kanske det fastnar här: 


 


Av Kvasthilda - 3 maj 2013 11:10


Men var tar veckorna vägen?? Det är ju fredag igen. Lördag i morrn med MelloX. O ett par veckor kvar till stora Mello. ESC. 

Klev upp före fan i morse efter ett par timmars mycket orolig sömn. Den där sängen o det rummet är bra att sova i om man vet att man får sova hela natten... men om det handlar om sådär en fyra timmar är det besvärligare. Ena kudden är för låg, den andra för hög. För mjukt o för hårt. Madrassen för hård. Täcket är för tjockt o tungt. Antagligen är det andra tunnare o lättare men jag har aldrig tagit reda på det. Får bli ett fall för nästa gång! Det är varmt i rummet. Det är kallt i rummet. Måsarna skriker ovanför taken. Bilar tutar. Ungjävlar. Skallebang. Drullade iväg till MTAS o tog ut mina order. O se där. I 9926 kom det nya IOREloket ner. Såg rumpan, nej fronten av Krokvik. Lok 128. Andra änden, 127, heter Bjørnfjell (med ø) men det var dolt bakom mina vagnar o jag iddes inte kliva över för att ta en bild av hela loket.




Kom iväg i rätt tid o hade bara ett möte där jag var tvungen att stanna. Men ett idiotiskt möte för enligt CATO skylle jag kryssa mötande tåg. Plötsligt hade jag en plump, dvs mötande tåg kryssar mig. O stopp in på driftplatsen. Men hallå. Är tåget på väg in eller är det jag som ska in?? Finns inte en chans att lyckas med CATOn när de gör sådär. Det visade sig att det var jag som skulle in o stanna för möte. Sen blev det fyratågsmöte på sista driftplatsen igen. Som blev två. Mätvagnen var ute på SJB o gjorde det Mätvagnen gör så det fanns inga spår lediga idag heller. Hannu gjorde det han kunde o mitt i en mening jag läste tittade jag upp o det var plöstligt grönt. Fast sen fick jag ju gå hem med mina skavsår. Att väcka Kråkan låter sig inte riktigt göras. 



Mitt tangentbord är fullt i katthår. Tyras hår flyger o far överallt o inte hjälper det att hon kryper upp i mitt knä, via skrivbordet för att låta sig kelas en stund när jag sitter här. Duniga fjuniga mjuka katthår. De etsar sig fast i tangenterna. Mellan tangenterna. Under tangenterna. Omöjliga att få dän. 

Junior tog bussen söderöver igår. Lindblomman o han skulle titta till lägenheten i Umeå. Hennes moster har ställt sig i kö o fått en lägenhet - fast det är ETT ÅR tills hon börjar skolan därnere. Hur fan ska de ha råd att betala hyran under det närmaste året?? Det var liksom prat om att hon skulle ner o plugga o hon sökte men hann inte få in ansökan i tid för årets kurser så då blir det nästa år. Jamenhallåååå??? Jag tyckte det hade varit betYdligt mycket bättre om hon sökt, flyttat ner till sin moster ett tag för att DÅ börja söka lägenhet - om det nu var så lätt att få tag i. Kanske det är det som är problemet. Det är INTE lätt att få tag i en vettig lägenhet så när möjligheten öppnade sig slog moster till? Jag tycker i alla fall att det är idioti. Speciellt om nu Junior får jobbet på ällkå i sommar. Det är en DAGTID för jesse namn. Varför söker han sig inte till verken?!???? Jag menar, en jävla dagtid?!?? Skitlön. Skittider. Bara lediga helger. Femskiften har också skittider men det vägs upp av ett par lediga veckor o en bra lön. DAGTID???? *arrgghhhhh* Sök nåt annat än jävla svetsjobb. Nu får han ju gå hemma o drälla hela sommaren o Lindblomman kommer att sura ihop när han inte har tid eller ork att pendla ner över helgerna - för det KOMMER HAN INTE ORKA!! Inte alla helger i alla fall. Buss?? Han hinner inte mer än ner innan det är dags att vända hem igen. 

Guuuud så frustrerande. Nåja. Hoppas det blir bra till slut ändå. 

Radion inatt då. Är man journalist ska man INTE resa till Syrien. Tror fan det. Ingen respekt för nyhetsprogram o reportrar. Var det 31 journalister dödade sas det? Det är ju fan fler än vad hela jävla Världskrigen dräpte, trots att de befann sig vid fronten. Nä, har inget belägg för det påståendet men TRETTIOEN?!??? Nu får de väl för fan skärpa sig. Jävla terrorister. 

Från Bangladesh rapporteras det att det hittats 482 döda nu. Pga negligering av en husägare kollapsar en fabrik. Idiot. Säkert billigare för honom att sätta up shop nån annanstans med nya maskiner än att lägga de pengarna på den renovering som behövdes. Folk som behöver jobb finns det. Det är en annan form av terrorism i mina ögon.

O idag som det är Pressfrihetens Dag o allting. Grattis till er då. Men ta inga jobb i Syrien om livet är er kärt. Åk hellre till Polen då o fira deras nationaldag. För det är det också idag. 

O idag börjar Hockey-VM. Flera veckor med hockey hockey hockey. 19 maj avslutas det. Dagen efter ESC. Lyssnade på YOHIOs låt när jag gick hem från jobbet idag. Gick o funderade o hoppades pojken kunde få blir pausunderhållning med sin låt så han i alla fall får höras i hela Europa. 

Behövde inte gå så långt förresten. Började promenera hem i snöstormen (nåja, det snöade o blåste lite men att kalla det för storm är väl att ta i, men kallt var det!) i mina nya skor. Fick ett par sprajtans nya skor av Al häromdagen. Mina fötter har en sån där jobbig mellanstorlek. 38 är precis till något för litet o 39 för stort. Mina gamla skor (som är Dotras gamla från sommarjobbet på Banverket för hundra år sen) börjar gå upp i limningen och jag behövde nya. Birgitta kunde inte ha de hon beställt så jag fick ta dem. Men de ger lite skavsår innan jag trampat in dem. Måste också se till att alltid ha välansade tånaglar för blir de bara lite för långa kommer det att göra ont som fan. Hur som haver. Började promma hemöver, stoppade radion i öronen (nej för fan, hörlurarna till mobilen) o traskade hemöver längs sjökanten. Mötte en bil o vinkade. Vandrade vidare. Hörde att en bil körde mot mig bakifrån o steg åt sidan. Den saktade in o en röst sa "Vill du åka?". Ja men TACK! Han skulle till verkstan så det passade ju utmärkt. Tackar o bockar! O niger. O tar i hand. 

När jag kom hem fick jag ta nåt annat i hand. En kvast. Eller sop o skyffel i alla fall. Innan jag hastigt o lustigt bokstavligen fick jaga ikapp 82an igår, för att Gino lyckades glömma att jag skulle lifta på de tio minuter det tog efter att vårt mobilsamtal bröts, drog jag på mig skorna hemma, glömde nåt i köket o JÄVLAR... Sand o grus i hela huset efter mina nya skor. Det låg kvar när jag kom hem nu på morgonen. Så jag fick börja ledighelgen med att sopa golv. Kattsand o grus. 

Nu sitter jag o går på övertid. Ångor. Hjärnan går på halvfart. Är schweeeeintrött. Huvudet bråkar o snart får jag ticks i ögat. Ögonen. Grus i ögat. Inte det som låg på golvet. O inte är det sånt som John Blund delar ut för sova kan jag inte. 

Äh. Avslutar det här. Bättrar på min sura mage med lite mer kaffe. Söker kanske fram en bok. Eller fortsätter göra backup av mina foton. 

Vilket på minner mig om nåt helt annat. Hoppade på ett erbjudande från Telia om ett mobilt 4G-modem. Satt i valet o kvalet vart jag skulle skicka det. Skrev pappas adress. Ändrade till vår. Funderade en stund till. Tänkte klicka beställ, men bestämde mig för att skicka det till pappa trots allt. Känns alltid besvärligt med eftersändningar av paket. Kommer det att funka, kommer det inte? Grannen som flyttat till Japan får fortfarande posten i brevlådan trots att de begärt eftersändning. Eller nånting. Jag har ett berg till dem liggande här som ska skickas ner. Kunde jag bara haffa brevbäraren skulle det kanske ordna sig... Hur som haver. Teliamodemet. Fick sms igår. Det är på väg!!!! Aldrig har det väl gått så jävla fort. Ska ju använda det därnere, hos mor o far o var jag nu kommer att tillbringa återstoden av semestern när körkortet väl är bärgat. Förhoppningsvis. Hade jag VETAT att det skulle gå så fort hade jag skickat hem det hit - så hade jag kunnat fixa o dona med det o se tilll att det funkar innan jag åker bort. *suck* 

Jaja. Så kan det gå. 

Nä. Kaffe var det. Eller har jag nåt mer jag måste ut med innan jag släpper tangenterna? Fulla med katthår. Mohairknappar. Mjauhair. 


Av Kvasthilda - 3 maj 2013 09:00


Tema nr 8 Arkitektur

123/365


Inte det allra vackraste stadshuset i världshistorien men det är rätt häftigt om man tittar nära. Gillar räcket däruppe på översta planets längsgående balkong. Att resten är trist betong och eternitskivor är en annan historia. Många av Narviks efterkrigstidshus är skapade i just betong. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013



Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards