Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 5 maj 2013

Av Kvasthilda - 5 maj 2013 14:37


Voj Voj. Fort går det. Snart har jag läst ut hela högen. Igen. *suck* 



Av Kvasthilda - 5 maj 2013 12:50


Är så irriterad på mina glajjer. Glasögonen. Jag har dubbelslipade glas för att slippa byta när jag ska läsa. Då är bara problemet att sitter/halvligger jag för länge i sängen o läser tjorvar ögonen i flera timmar sedan. Hittar inte rätt avstånd för att läsa och hittar inte skärpan i glaen när jag kliver upp o gör det jag gör under dagen. Datorskärmen står på precis fel avstånd för att läsdelen i glasögorna ska fungera o för nära för övre delen. Har länge funderat på att skaffa två par. Ett par "vanliga" för vardagsgrejer o ett par för att läsa - med då måste man släpt två par med sig överallt. Läsrutan är lite för liten i de här för att det ska vara bekvämt. Känns som om det är lite på sniskan liksom. Om jag vrider huvudet lite på sne' får jag rätt skärpa i dem. Funkar ju inte med min nacke. 


Åh, ett problem ur världen. Fick ett mess från SysterYster om paketet från Telia. Modemet. Det som gick till pappas c/o-adress. Jag frågade henne om hon kunde kolla om det står i mitt namn eller om det mot förmodan hamnade i deras efternamn, vilket ett meddelande/mail jag sett indikerade. Nu är det ju så lyckligt att hennes pöjk jobbar där paketet ska hämtas så han fixar det! Tack Sonny. 


Jaha, sen då? Äh, det är väl bara att fortsätta med det där übertråkiga man tänkt göra då... Plocka Plocka Plocka. O uppbacka digitala foton. Så mycket som tar upp min tid så jag hinner inte med det. O med min rabiata önskan att alla foton ska backas upp minst en gång innan de läggs på en slutlig "dubbelbackupskiva" känns det lite rörigt just nu. Kanske mest för att det ÄR just RÖRIGT omkring mig. Skrivbordet ser än en gång ut som om en bomb briserat här. *skakar på huvudet* Ge mig ett kontor. Och ett dockrum. UT med ungarna. UT UT UT! 


Kaffet är klart. Ska ta mig en påtår. 


Av Kvasthilda - 5 maj 2013 09:00


Eget tema nr 7 Profil

125/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013



Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards