Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 7 maj 2013

Av Kvasthilda - 7 maj 2013 11:12


Ja, jisses.... Jag började skratta när jag läste Confession of a Vampire's Girlfriend. Plötsligt stod det "Tja, Fran" i texten och som svar "Hej. God morgon". Tog en nanosekund innan hjärnan registrerade att det var svenska insprängt i den engelska texten. De befann sig i Sverige i en liten håla som hette Benlös Vessla. Eehhhh... Jaha....? Mysko. Många underliga namn och ord. Katie MacAlister hade, enligt eftertexten hjälp av en svensk, men jag undrar hur mycket svensk svensk han är. Vikingahärta? Är det nåt gammalnordiskt? Jag vill ha in ett j där. Gör en googling på "vikingahärta" - o du får bara upp hänvisningar, bloggar, recensioner mm gällande denna bok. Vikingahjärta! Please. 



*valknut* - det är dock nåt fornnordiskt med tre trianglar som sitter ihop. Symbol för vikingakrigare. Typ. 



Åsså har vi Asatru.



AsaTRU?? Asatro. Försök få en engelsktalande att uttala namnet Ulf. 


Sen har de "spritfest". Ja, gamla Vikingaspöken hänger sig åt en massa knasigheter. Detta är dock alldeles rätt. 


Av Kvasthilda - 7 maj 2013 09:00


Tema nr 234 Pigg

127/365


Som i Mimmi. Pigg. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013



Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards