Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 8 maj 2013

Av Kvasthilda - 8 maj 2013 14:01


Det var som faaaen. Fick olivin med mig hem idag med. O ännu en resa med Sth60. Bullskit. De höll på att visitera tåget när jag traskade över bron o tänkte att det blir smidigt. Tidigt färdiga. Fyllde termosen, skrev lite blogg, tog ut mina order, ringde teksp o knallade ut mot spåren. MEN... hallå?? Var är mitt tåg?? *bah* De hade backat in det i lastningen. Äh. Det var bara att traska tillbaks o sätta sig ner en stund då. Gick o hämtade en mugg choklad o satte mig vid deras utemöbler en stund. Gôtt i solskenet. 

Åsså blev jag sen hem. Alltid kul att OSPA. Men det var fan inte mitt fel. O inte en regelrättig (eller felaktig heller) OSPA. Kom körandes i lugn o ro o hade grönt i en MSI, Utfsi också grön. Såg en VR-bil på vägen. Funderade var den gröne mannen var. Tittade runt, såg honom - o var tvungen att dra i bromsen. Han hängde i stolpen till Utfsi o den visade plötsligt både grönt o rött. Samtidigt. *BAH* Passerade denna signal med en bra bit innan hela ekipaget stannade. ATCn sa ju inte heller nåt, så signalen var grön i grunden men felaktig signalbild är STOPP. Stopp, stopp o åter STOPP. Ringde fjärren o fyllde i papperen o han muttrade över att de (VR-T) inte hörde av sig o meddelade vad de pysslar med. De kan ju för fan inte pilla i signalerna när det kommer tåg!!!!! *sheesh* 

O nu ska man ladda om skallen o få den att fatta att somna före fan för att kliva upp i ottan igen.

*gäääässssp* 


Av Kvasthilda - 8 maj 2013 09:00


Tema nr 351 Yrke

128/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013



Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 8 maj 2013 06:54


Tænk om jag N-Å-G-O-N gång skulle læra mig vilken tid mitt tåg avgår. Då behøver jag inte stressa som en skållad råtta på morgonen vid frukosten, utan hinner tillome ta en kopp kaffe innan jag går. I sedvanlig ordning vaknar jag føre fasen i nån drøm som stannade precis innan det blev spænnande. Kanske var lika bra før det var inte Maken. Men va fan. Drømmar ær drømmar. O killen jag drømde om såg jækligt goofy ut, lång som ett øsregn som P brukar sæga, blont lockigt hår och svarta glasøgon. Han var dock allt annat æn goofy. Hans kompis(ar) var hottare æn chilikorv i håvete men det var nåt med den dær killen. Måste vara alla dessa bøcker om Dark Ones och Christian Grey som spøkar med mina nattliga æventyr. Lyssnade færdigt på sista boken igår. Fifty Shades of Grey. Den har legat ohørd i mobilen ett tag. Min andra lyssning.

Jaja. Fick ju lite tid øver så jag ska sætta mig med ett kapitel till om Benedikt. Næ, inte den dær kortvariga Påven utan Ben. En Dark One. O se hur allt utvecklar sig med Loke (Loki), hans son och Alphonso. Och det dær evinnerliga Vikinahærtat.... *skakar på huvudet*


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards