Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 17 maj 2013

Av Kvasthilda - 17 maj 2013 15:51


...kommer sällan ensam. Men nu hoppas jag att det tog stopp där. Junior packade in sin ömma moders väskor i bilen för förd mot jvst. Med stopp på Kånka vilket snabbt ändrades till Macken då kön var för lång, även om jag insåg att jag kunnat ta snabbkassan o riskera en avstämning vilket jag inte alls hade tid med. Väl framme på Kiruna C plockade jag ur ryggsäcken o muttrade över att ena handtaget var BLÖTT. Vafannurå?? Lyfte ur vattenflaskan. Den var i det närmaste tom. Grrrrrrr. Resväskan under var blöt men det mesta hade nog runnit ner i sätet. TUR att jag hade dubbla resväskor idag. Stoppade min i E-pigans lånade. Har lite att släpa hem ifrån Dalarna. Hade några minuter på mig så jag traskade upp på kontoret o fyllde flaskan igen.
Väl på tåget tittade jag lite mer noggrant på flaskan. Nu är den tät. Jag var jäkligt lat o bytte kork-kapsyl till en som hade det lilla locket/korken kvar och det satt kvar en ring på flaskan från den gamla korken. En sån där säkerhetsring som man drar av från korken när man öppnar första gången. Pillade bort den och som sagt. Nu är flaskan tät. *bah*
Åååååhh. Det luktar kaffe o prasslar. En granne i kupén intill, kom visst från kafevagnen med nåt smarrigt till javat.
Men jag kom ihåg att ta med ostarna o Gömmen till Pappsen. O pizzabitarna som blev över igår. NomNom.
Baskat. Nu minns jag ju plötsligt varför jag skulle köpa tidningarna på Kånka. Skulle köpa en gomacka att äta. Äh. Pizza duger det med.
Om bara skallebangen kunde ta semester och välja en annan resrutt än den jag befinner mig på. *suck*
Ont.
Nån timme innan vi är i Luleå o sen väntar sådär en tre timmars bussresa innan vi får kliva på tåget igen. En annan 93a. I en annan del av eehh. Västerbotten. De är som eljest där, säger Maken.
O på måndag börjar utbildningar. Min för körkortet och våra nyanställda förare. Ungarnas lärare har fått en plats! Skönt. Vi behöver folk. Men nu har jag semester. Häck Väck Vällingsäck. O malmvagnar.




Av Kvasthilda - 17 maj 2013 09:50


Om nu bankandet inne i huvudet inte är så snällt lovar väderprognosen i alla fall gôtt väder. Dock är det inte så kul att behöva spendera några timmar i buss i strålande sol.... Blir ju buss Luleå-Vännäs missstänker jag. *kräk* 

Vatten. 

Aspirin. (ja det är lättare att skriva än Huvudvärkstabletter - fast se, där gjorde jag ju det också - vi äter inte aspirin i Sverige. Tror de tagit bort vår motsvarighet ur apotekshyllorna också. Magnecyl. Fast mamma har fått av svägerskan)

Vatten. (skrev jag ju, men det skadar inte att ha med sig). 

Bok. (Lättläst sådan).

Åsså allt annat som måste packas.

Bäst att sätta fart då. Förb#%&!%#&#! konferenser. Far ända in i pipsvängen med er! 



Av Kvasthilda - 17 maj 2013 09:40


Just nu snurrar en helt nyskriven textrad o stör bankandet i mitt huvud. Tror det är nån form av städkonferens därinne. Sova. Vakna. Sova. Vakna. Gissa vilken melodi det är? Den dunkar på där bakom konferensdeltagarnas släggor. Har inte riktigt kunnat utröna vad de konfererar om. Vilken slägga som ger det effektivaste slaget? Vilket städ har bäst resonans o svarar emot slagen på rätt sätt? Eller så är det materialet de bearbetar. Kanske det är alvsvärd in vardande? Ett jävla liv är det i alla fall. Sova. Vakna. Sova. Vakna.


Av Kvasthilda - 17 maj 2013 09:00


Tema nr 307 Synkroniserade

137/365


De rör sig exakt likadant. Vagnarna bakom mitt lok. 68 vagnar. 700 meter. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards