Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 20 maj 2013

Av Kvasthilda - 20 maj 2013 18:23


Har varit en lång dag idag. Eller. Nja. Jo. Ah. Började elva i alla fall med inskrivning på körskolan. Jag o två utländska killar. Muhammed o Sivan. Sivan! Söta grabbar. På teroripasset i eftermiddag var det ytterligare en utländsk tjej och kille med. Så fem utbölingar. På rikt. Ja, Kirunaungar fick också 90-nummer när de föddes. I Falun hade vi 70-71-72. Nollåttorna hade 01-nummer. Typ. O norrlänningarna fick 90-nummer. Liksom invandrare. Idag ser ju personnumren annorlunda ut o du har ingen aning om varifrån man kommer bara genom att kolla fyra sista. Eller första/o andra siffran i de fyra sista. 

Vi fick inloggning till nätverket o proven innan det var dags för första körpasset. Nä fan. Det ÄR enklare att köra tåg. Fast vi tog oss både fram o tillbaks. O ambulanser i massor. De hade också utbildning på parkeringen vid Lugnet där vi irrade omkring. Slalomkörning o tvära svängar. 

Populärt område för övningskörningar. Flera körskolor höll till där. 

Åsså har det varit varmt. Som fan. Strålande sol mest hela dagen. 

Vilket påminner mig att jag ska gå o fotografera körsbärsträdet vid Heimers. 

Kastanjen knoppar för fullt o jag ska följa dess resa från knopp till blom tänkte jag. Fattar ju inte riktigt att det är MAJ o jag är i Falun. MAJ för jösse namn. O sommarvärme. Mumma. 


Av Kvasthilda - 20 maj 2013 09:00


Eget tema nr 10 Kryss

140/365


Växel heter kryss på norsk. Eller nä. Men möten kallas för kryssing och för att kunna kryssa ett annat tåg måste man in på ett annat spår o då krävs det en växel. Ett växelkryss. Ser du åt vilket håll det bär hän? 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards