Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 21 maj 2013

Av Kvasthilda - 21 maj 2013 19:24


Ligger på plus hela tiden på teorin. Körningen är det värre med. Nåja. Har ju lite tid på mig. 

Har träffat min brorsdotter idag. Yrväder. 

Hittade en snygg klänning på Indiska idag. Provade några - i värmen - o hängde tillbaks hela högen. Innan jag gick ut ångrade jag mig o hämtade en av dem igen. Den är väl borta nästa gång jag tittar in, annars. 


O hör att de hittat nåt som kanske är Vatchareeya Bangsuan. De vet inte. Fy fan. Som äldsta dotra brukar säga. Mänskligheten är det värsta som drabbat världen. 


Åsså är det Oklahoma. Tromber, orkaner. Vansinne. Otäckt. 



Av Kvasthilda - 21 maj 2013 09:00


Eget tema nr 11 Svårlöst

141/365


Apropå kryss. Det är kul med korsord. Jag löser ju gärna Melodikrysset. När jag ska ut o resa brukar alltid en veckotidning eller två följa med i bagaget, och de ska helst ha en kryssbilaga värt namnet. På loket har jag alltid med mig en krysstidning för långa stopp och väntetider. Oftast ligger den orörd men den finns där för säkerhets skull.

För ett tag sen fick jag hem en docka som kom från USA via en kompis i Israel. Jag avskyr tidningspapper som förpackningsmaterial för det färgar så lätt av sig. Dock började jag skratta när jag såg ett av tidningsarken som låg hopknölat i kartongen. Ett korsord! Jag kommer då aldrig att lyckas få till ett enda ord i detta, för mig svårlösta kryss. Det är på ryska!! Kompisen som bor i Israel, kommer från vårt jättestora grannland i öst. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards