Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under maj 2013

Av Kvasthilda - 28 maj 2013 09:00


Tema nr 256 Rost

148/365


-



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 28 maj 2013 06:10


Urrk för tidiga morgnar. Jeg aer IKKE morgeokompatibel. Hade lite svårt att få igen de gröna igår. Har dock sovit relativt ostört inatt. Undrar om det regnat?
Klippte mig igår. Eller grannens särbo klippte mig. Hon börjar vara lite till åren märkte jag. Inte lika stadig på handen som förr. Nu ser jag ut som en mormor i håret. Kanske passande iofs men inte riktigt vad jag var ute efter. Idag kanske mommolooken är något raderad. Trollvarning. Har inte klivit ur sängen än...
Morrn.

Av Kvasthilda - 27 maj 2013 22:39


"Nähä. Inte blommar irisen nu". Min mor sa det med mycket bestämd röst igår. Liljekonvaljer o klöver. Överallt blommar det. Fantastiskt. Jag har tagit en promenad idag och sett blommande lupiner, syréner i full blom - o mammas irisar. Sådeså. 



I mammas trädgård, igår.


Av Kvasthilda - 27 maj 2013 09:00


Tema nr 211 Naturens under

147/365


Man upphör aldrig förvånas över vårens framfart. Det är vinter o det är kallt. Många, långa, kalla vinterdagar. Snö. Snö. Snö. Åsså plötsligt en dag smäller det till o hela världen exploderar. Det knoppar o spritter i varenda risbuske och trädkrona. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 27 maj 2013 08:04


Det är regerings - KORKADE förb rättstavningsjävlaverktyg!!!! Grrr. REGNTUNGA!!!! - skyar idag. Regnet hänger som en filt över oss. En blöt filt. Regndropparna är så små och finfördelade att det mer är som en regndimma. Blött blött blött.
Har en dubbellektion idag sen ska grannens särbo få ta hand om den där risbusken till ursäkt som visst kallas hår. Åsså är det väl teoriettan ikväll.
Har sovit skitdåligt inatt. Varmt. Frusen. Varmt. Skitvarmt.
Nä. Svälja kaffet o ta sig till skolan igen då.
Morrn.


Av Kvasthilda - 26 maj 2013 16:30


Från mammas 

 

 

Av Kvasthilda - 26 maj 2013 15:55


Ja, ett jäkla gytter är det. Det är bromssträckor, reaktionssträckor, P-tider och rörelseenergi i en salig jävla röra. O kortslutning. Ska köra teoriproverna ett tag nu. Har läst halva boken idag men hjärnan tar inte in en bokstav till. 40k djurpåkörningar, 300 dödsolyckor, 3000 svårt skadade. Statistik. Varför ska man veta sån't? Orsaken till det ja, men varför statistiken i sig? Det är bara en siffra. 16k rattonyktra på vägarna. Jaha. Vad kan jag göra åt det? 

Nä. Motorolja o glykol, stoppsignaler o plankorsningar. Däckbyten och blinkers. Det är en sak. Men statistik?? 

Måste ta en paus. Eller ska jag läsa fem kapitel till? Bromsar näst i tur. 

Höga flöden i Norrbotten (Lainio älv bla a) gör att E45 är avstängd. Se där. 

Nä, en Mors Dags-pralin till o en skvätt kaffe på maten kanske? 


Av Kvasthilda - 26 maj 2013 09:00


Tema nr 103 Gytter

146/365


Vandrade runt på en av Gävles kyrkogårdar och tittade på gravstenar och statyer. De allra flesta var ordnade i någorlunda ordnade former och rader åsså plötsligt gick jag på detta gytter av gravstenar. Jag glömde gå titta om det fanns en skylt eller liknande någonstans, som beskrev vad det var men min gissning är att det kan vara gamla gravstenar och kors som helt enkelt samlats ihop, efter att respektive gravplats fallit i träda. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards