Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 4 juni 2013

Av Kvasthilda - 4 juni 2013 21:08


Kallt som faaaaaaaaaeeen idag. Iskalla nordanvindar. När jag vaknade huttrande i ottan i morse trodde jag att vintern var här. Det drog kallt genom balkongdörren. Kallt Kallt Kallt. Var övertygad om att det regnade (fast tyst - dvs måste ha varit molnigt och grått). Klev upp och snubblade ut i hallen och döm om min förvåning när hela övervåningen badade i solljus. Vafalls? Där såg det ut att vara varmt o gött. Efter uträttat toabesök irrade jag tillbaks in i sovrummet och drog efter liten vedermöda upp rullgardinen och jodå. Det fanns solljus även på min sida om huset. Fast det ligger ju i väst, så solens strålar når inte dit på morgonen. 


Har irrat runt på staden idag också med kameran - mellan lektionerna. Och hunnit äta lunch med SysterYster. Hon äter ju bara frukost och sedan knappt nåt under hela dagen, förrän hon lagar mat sent omsider på kvällskvisten. SKÄRPNING i leden. Nu fick hon lite sallad jag hämtade i salladsdisken på Hemköp. Ett par timmar senare ringde hon mig o frågade hur jag mådde. Jo, tack bra. Hurså? Själv hade hon suttit på toa o pissat ur röven eller hur hon nu uttryckte sig. Nädå. Jag mår bra. Hon hällde caesardressing på sin mat och åt pasta till sin kyckling. Det var enda skillnaden på vår mat o pastan smakade jag på, då hon ratade keson och lite pasta följde med, som jag förbarmade mig över. Så nä. Tror inte det var salladen. Var nog matchocken. Lämnade en banan med henne också, innan jag återvände till skolan o nästa lektion. 


Nu ska jag sova. Trött som en björn i november. *gääääääsp* 


Hur ser det ut? Alla fyra hjulen innanför strecken? Mm. *nickar* 

Av Kvasthilda - 4 juni 2013 09:00


Tema nr 353 Yxa

155/365


Den stod lite vådligt placerad i en trappa. Jag slängde av ett par bilder och insåg sen att just yxa var ett av temana. Hade nog en yxa i bakhuvudet. Aj. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards