Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 7 juni 2013

Av Kvasthilda - 7 juni 2013 18:51


Får se om o i så fall när jag hinner med Melodikrysset i morgon. Är upptagen under en stor del av dagen. 

Annars lunkar det på här. Varmt som.... Ja. Varmt är det. Hemmavid har det åskat på bra har jag hört. De två yngre ärdena har varit o hälsat på sin farbror som undrade om de haft paraply med sig, då det regnade o de verkade rätt torrskodda.

-Nä, vi körde. -Eh, med vem? -Eeehhh, jag körde, sa pigisen. -Har ni körkort?? Men jisses. Han är inte helt up-to-date. E-pigan var dit mest för att visa upp magen så han inte skulle behöva höra det från andra innan hon hunnit berätta nåt. 


Åsså bara-för-att - den inte var med som temafoto, trots att den är döpt till maj. 


Den kan ju tålas att visas upp ändå fast den säkert blommat ut för länge sen.


Av Kvasthilda - 7 juni 2013 10:21


Just det. Fick en kommentar häromdagen angående mitt namn :) Jag tror jag möjligtvis vid något tillfälle nämnt varifrån det kommer. Eller inte. Kvasthilda. Det är ett öknamn jag drog på mig under skoltiden. Jag idrottade för hundra år sen och halvt om halvt, ärvde min storebrors nick. Då man var rödhårig (någorlunda) o fräknig tillkom ett o annat tillmäle, med mer eller mindre elak underton. De flesta var inte elaka och jag tog nog aldrig åt mig för det där. Inte så jag gick hem o grät o inte ville gå till skolan pga magknip o annat. Det var fånerier som; "Har du spottat snus i motvind?", eller "Har du solat genom tesil?" eller i högstadiet; "Hämta brandsläckarn, det brinner" Nä, jag trivdes nog rätt bra med den jag var. Idrotten var en stor del av detta. Där var jag kung. Nej, drottning. Inte så att jag stod högst bland kompisarna, inte alls. Men jag var duktig. Och fick beröm för detta. Än en gång, inte så det gick mig åt huvudet. Jag var nog rätt nöjd med min plats som duktig och faktiskt bäst i en av mina grenar. Andra grenar var jag medelmåtta och ännu andra långt under denna nivå. Ibland glänste man till :) Men mitt smeknamn följde med mig genom hela denna tiden. Kvasthilda blev en omskrivning av detta. Till det mer negativa hållet. Också en sak som inte riktigt bekom mig. Jag gillade ju Kvasthilda. Broom-Hilda. Denna fula lilla gröna häxa. Öldrickande och rökande häxa. Med svordomar som kan däcka den värsta Kapten Haddock-wannabe. Hon är väl inte världens bästa förebild. O framför allt inte för barn men idag kan jag uppskatta den bisarra humor som ligger bakom hennes liv och leverne i serierutorna. 




Det kan också tilläggas att det finns många Kvasthildor och Broomhildor därute i cyber space. De irrar alla omkring på sina kvastar, för de flesta anser sig vara häxa av ett eller annat slag, om så i verkliga livet, bara över sitt kök eller städskåp. Kastrullhäxor och Kvasthäxor. Eller bara en vanlig jävla bitchig witch. 

Av Kvasthilda - 7 juni 2013 09:00


Tema nr 209 Nationaldag

158/365


Sambon o jag for till Torsång en sväng, igår igen. Det var många som var ute o firade, kanske inte så mycket vår Nationaldag som en ledig helgdag. Många båtar i alla storlekar och former, kom och gick vid kajerna kring Dalälven intill Runn. Flaggorna vajade för vinden och solen strålade från mer eller mindre klarblå himmel. Lite lätta sommarmoln seglade förbi. En härlig dag. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards