Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 16 juni 2013

Av Kvasthilda - 16 juni 2013 22:32


Voj Voj. Har varit en tung dag idag. Vädergudarna har spelat pingis med solen. Än hit än dit. Regnmoln o hårda sommarvindar. 

Sambon o jag for till Borlänge o Tunatutten för att titta på mammakläder. Eller jag skulle titta på det medan han provianterade bildelar o annat på Jula. Mitt huvud började banka med dova slag strax innan vi lämnade Falun o innan jag kom in på H&M o deras klädavdelning för blivande mammor hade den slagit till med full kraft och jag ramlade nästan ihop vid ett klädställ. Tog en snabb bild o skickade till pigan innan jag ynkligt letade mig ut därifrån och till en bänk utanför Jula för att vänta in Sambon och hemresan. Han hittade inte allt så det blev ett stopp på Tunaslättens Herrdagis nr 2, Biltema. Jag satt kvar i bilen och höll emot värken så gott det gick. Sambon körde hem mig till mor o far o jag stapplade upp för trappen, slet upp balkongdörren o drog ner rullardinen. Sov i en dryg timme o värken var mer som en molande yllefilt över huvudet än ett regelrätt smedjearbete när jag vaknade. Fy fan. Det var länge sen jag hade sån värk. 

Nu har jag just gjort en Eldeman. Dvs druckit en kopp te. Ska strax krypa under täcket o försöka sova o förhoppningsvis vakna till en ny och lugn dag. 

Av Kvasthilda - 16 juni 2013 09:00


Tema nr 167 Kyrktorn

167/365


Inte helt i fokus i bilden men sådär lite i bakgrunden sticker det upp bakom syrenernas blommande kronor. Kyrktornet på Falu Kristine. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards