Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 24 juni 2013

Av Kvasthilda - 24 juni 2013 18:12


Det kommer igen. O "Hon" går igen. Tror jag. Har sett henne två gånger nu i min hemstad. Damen som är en reinkarnation av svigermora. Svärmor. Samma gångstil. Den långa o onda ryggen gör sig påmind. Lite vaggande. Samma sätt att hålla börsen. Samma kofthållning. Samma färg på koftan. Samma frisyr som Svärmor emellanåt hade. Glasögonen är annorlunda men inte alltför mycket. Fel skor. Fast de är vita. Åsså har hon en helt annan profil. Känns underligt att INTE se Svärmors profil när hon vänder sig om.  

Ett mycket inzoomat iPhonefoto 

Av Kvasthilda - 24 juni 2013 17:10


Jag fattar inte vitsen med fjortisbloggar. Vad ska jag skriva om? Vad tycker DU att JAG ska ha på MIN blogg? Eeehhhh va??? Hur tycker du att det här ser ut? Kan jag ha det såhär? Grow Up. Please. 

Det är som Instragramfenomenet. Allt går ut på att få så många besökare och gillare som möjligt, sen spelar det ingen som helst roll om de följer dig för att de gillar bloggen eller inte. Oftast gör folk det inte. Jag har ett par kompisar som har tusentals besökare varje dag. Ja, men kul för dem då! Jag skriver inte den typen av blogg. Tja, kanske som den andra tjejen men hon har ändå ett helt annat underlag än jag. Hennes är en öppen blogg. Så tillvida att den facebookas. Det gör inte min. And I don't care! Jag skriver blogg för min egen skull. Jag har min lilla klick av människor som följer mig - och de allra flesta är "anonyma". Några vänner och bekanta vet jag läser den med någorlunda regelbundenhet men det är inget som ger några bestående men, eeehhh.... intryck... ehhhh, avtryck. Just det. Avtryck. Ibland kommer det feedback. Oftast inte. So what? Jag glömmer bort att de läser, åsså plötsligt dyker det upp en liten blänkare nånstans där det kommenteras (inte alltid i bloggen - sällan faktiskt) o det funkar det med.

Det är under MelloX-lördagar jag har flest besökare. Rätt självklart. Jag menar. Vem är intresserad av att läsa om en medelålders kärring, tillika lokförare och hennes snurriga vardag? Egentligen? 

MelloXet å andra sidan. DET är grejer det. Hahahahhahaaa. Den gör jag på egen hand. Andra bloggar X tillsammans med hundratals andra krysslösare. O andra igen gör det på egen hand och googlar svar som jag gör. Många hittar hit för att läsa vad jag tycker o kanske tänker just denna lördag. Eller så vill de bara hitta ett svar. O jag blir alltid lika fascinerad av hur folk söker saker för att hitta dessa svar - själv gör jag det så enkelt som möjligt när jag söker. Man behöver inte skriva in en lång mening för att hitta nåt vettigt. O hittar man inget vettigt på första sökningen söker man igen. På nåt annat sätt. 

Jaja. Vad ville jag säga med det här då? Tja. Inget speciellt. Bara en vanlig liten vädring av åsikter. Eller bristen därpå. Eller nåt. Fick en förfrågan en gång, om min blogg skulle kunna få användas i forskningssyfte. Dvs, de - nåt universitet/högskola - ville använda den för att se hur språket används. Talspråk. Skriftspråk. O jag har ju en salig mix av de två. Ehhh. Jaha. Nä. Svarade aldrig.  

O nu ska jag gå o söka Juniors lampor o försöka packa en låda till att skicka hemöver. De får väl spatt på macken av alla kartonger med vårt efternamn på. I morrn åker jag norrut igen. *suck* 

Av Kvasthilda - 24 juni 2013 09:00


Tema nr 356 Åttio

175/365


Åttio och åttio. Det blir hundra-o-sextio. Mor o Far fyller åttio år i år. Pappa just idag. Han föddes för åttio år sen, på midsommardagen 1933. Då inföll alltid midsommardagen den 24e. Han fyllde sedan år på mid-sommardagen i många år innan det ändrades till att bli en lördag i juni.  


I helgen firade vi dem med middag hos en av mina bröder. 


Mamma pysslar på i trädgården o pappa tittar på. De diskuterar säkert nån liten buske - eller dagens planer. Eller nåt helt annat. 


Åttio år. Det känns rätt ofattbart. Pappa fyllde ju nyss fyrtio. Och femtio. O sjuttio. Åttio? 


Mamma fyllde år lika mycket hon, men henne har vi inte firat på samma sätt som pappa. I september är det hennes tur att kliva över sina åttionde årsdagar. 


Miiidsommar ja...


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards