Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 30 juni 2013

det som kallas livet

Av Kvasthilda - 30 juni 2013 14:47


Det är skört. Det där livet vi har fått oss till låns ett tag. I fredags hände det som inte får hända. Ett par unga människor kraschade med bilen. Voltade. De har överlevt. Än så länge. Båda ligger på intensiven med olika typer av skador. Jag hörde om det strax efter att det skedde. En av dem var Lindblommans kusin och allra, allra bästa vän här på jorden. Hennes mor ringde ungdomarna mitt i festivalyran och jag sprang på dem några få minuter efteråt. Ovissheten är hemsk. Att inte veta hur det har gått. Hur allvarligt skadade är de? Junior tog med sig sin Blomma och gick hem. Han återkom efter nån timme då han överlämnat tjejen i sin familjs sällskap. Kusinen ligger med krossade knän. Pojkvännen med trasiga tår. Och mycket, mycket mer. Båda två. Båda ligger nersövda. Hunden överlevde inte kraschen. Ett ögonblicks verk och hela livet kan ligga i spillror. För många fler än bara de direkt inblandade. De runt omkring lever och mår fysiskt bra, men vad händer med själen när den får sig en sån törn? Junior o Lindblomman tände ett ljus i Kyrkans tält för dem igår. Jag håller alla tummar jag har att det kommer att gå bra. Att de ska återvända till ett fysiskt liv. 



 
 
Ms. T

Ms. T

30 juni 2013 21:25

En dotter till ett par grannar till mig omkom i en bilolycka för snart 5 år sedan (i augusti). Hon hade/har också två barn, en pojke och en flicka och båda är under 10 år./ Jag har själv varit med om en trafikolycka, blev ju påkörd av en bil exakt 2 veckor innan jag skulle fylla 23. Kom till Akademiska sjukhuset i ambulans. Men min tid på Jorden var inte ute då!!!

http://mina-ord-och-bilder.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 10:55

Jamen, då var det kryssat och klart och webbradion höll hela vägen och så här löste jag mitt idag...  Vi lever det ljuva livet, eller snarare galna, Livin' La Vida Loca. Upside, inside outShe's livin' la vida locaShe'll push and pull you downLivi...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 09:41

Jahapps. Får se om det blir att lösa krysset idag. De har stora tekniska problem på Sveriges Radio idag och inget laddar som det ska. Just nu lyssnar jag på P4 men jag har inte laddat om just den sidan. Rätt vad det är kraschar det väl och jag hör in...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards