Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under juni 2013

Av Kvasthilda - 20 juni 2013 09:00


Tema nr 277 Småstad

171/365


Det ser ut som en liten småstadsidyll med trädkantade gator och faluröda hus med vita knutar. Ett lugnt kvarter. En enda parkerad bil längs hela gatan. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~


365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 19 juni 2013 11:08


Har installerat ett par nya appar o lekt en stund. Jisses vad mycket kul det finns. Om man gillar att klipp-o-klistra, eller scrappbooka som det så vackert heter på svenska finns det en hel del att leka med. Sökte Instacollage o hittade en massa annat skojigt.

En liten ram som ser ut som de gamla boxarna Barbies kläder såldes i. De kom i olika färger passande till Barbies kläder, eller beroende på till vem de var. Då pelargonerna är Barbierosa i ett par fall passade den ramen. Tyckte jag. Just nu.


En helt annan ram. Chabbychic. Goa goa kex.


Kul är det!


Av Kvasthilda - 19 juni 2013 09:00


Tema nr 75 Framför

170/365


Framför porten och grinden får man inte parkera. Här gäller faktiskt datumparkering, fast i formen av veckoparkering. Sju dagar jämna, sju dagar ojämna. Framför den här gården väntar några ståltrådar på det som komma skall. Än ligger murgrönan, murrödan(? - bladen är ju röda) bara som en liten matta vid botten av träväggen. Snart nog klättrar den upp för väggen och trådarna som redan sitter där hjälper till att klä in väggen i rankorna. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 18 juni 2013 22:30


Di-a-leeeekter är en flickas allra bästa vän. Nä fan, det var ju diamanter. Men här är några riktiga juveler ur vår svenska dialekt- och regionsskatt: 


Sen har vi det där med "mi'sommar".... :


:D 


Av Kvasthilda - 18 juni 2013 21:31


O Madre Mia. Strax före Ekot i radion idag spelades en gammal låt. En gammal slagdänga. Kanske. Åtminstone lyssnade jag på den som ung. Ooooh Loverboy, du glänser som en ål. Asså, vilken jäkla text. Potatisbandet. Magnum Bonum. Satt o småfnittrade för mig själv när jag hörde låten. Intelligent text.... Eller? Fast den kanske reflekterar det den pratar om, ehhhh ålaskinnet? Nä, Samma sak som Magnus Uggla sjöng om i sin IQ.... 


Oh, loverboy
Du glänser som en ål

Pumpa på, pumpa på
Nu står du där och mår
Ser du dig i spegeln där du står
Titta hit, titta hit
Vilken jävla min
Här krävs mer än bra aptit

Chorus:
Oh, loverboy
Du glänser som en ål
Oh, loverboy
Badstrandens idol

Suga in, blåsa ut
Blir du aldrig slut?
Vad fan är det här för substitut
Är den kort, är den kort?
Vad gör det för nåt
Tror du att det här är nån slags sport?

Chorus:
Oh, loverboy
Du glänser som en ål
Oh, loverboy
Badstrandens idol

Bygg din kropp, bygg din kropp
Vilken jävla flopp
Nej, nu får det fan i mig va’ stopp
Pumpa på, pumpa
Får du den att stå?
Vad händer om det inte går?

Chorus:
Oh, loverboy
Du glänser som en ål
Oh, loverboy
Badstrandens idol
Strandens Romeo i rosa tanga
tar sig fram som sina kusiner på Zoo

Broiler, Broiler
Broiler, Broiler

Redan brunbränd av krämer och lysrör
gör han poser han lärt sig från video

Broiler, Broiler

Han hävdar han är vacker, smart och strong
fast han kan inte tugga bubbelgum och gå på en gång

IQ kan räkna upp till hundra
IQ kan A B C
IQ en kille att beundra
han tror han är en sexatlet, en stålkomet

Muskelknuttar ska åka båge
bära hästsvans och jobba som vakt i någon dörr

Broiler, Broiler
Broiler, Broiler

Behärska både Kung Fu och Karate
så dom fixar spöa en brud som är full

Broiler, Broiler

Utan minsta diskussion tar han till strid
för där hjärnan tar slut där tar nävarna vid

IQ tuff a la Mike Hammer
IQ ett muskelpaket
IQ stark som Arne Tammer
han tror han är en sexatlet, en stålkomet

IQ
IQ
IQ
IQ

IQ kan räkna upp till hundra
IQ kan A B C
IQ en kille att beundra,
han tror han är en sexatlet, en stålkomet,
ett kraftpaket i arselet

......

Ja, vad säger man? Ljuva åttiotal? Pasteller o korta byxor? Clådden? 


Vad hände med snyggingen Lorenzo? Ser ut som ett torrt ormskinn intill Clåddens ålaskinn.... 

Hittade ingen bild på JC i hans rosa kortbyxor. (Double Impact)

Av Kvasthilda - 18 juni 2013 09:00


Eget tema nr 15 Rött & Gult

169/365


Efter ett par veckors tragglande med trafiksignaler och -skyltar o -regler o annat tar jag den där röda o gula färgen o petar in den i nåt annat. Gourmettomater. Mumma. Bättre än röd lykta med en gul i väntan på grönt. Fast just den kombon är väl bättre än en ensam gul, som här? Dock är den här gula go. O söt. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 17 juni 2013 09:00


Tema nr 187 Läslust

168/365


Tja, inte vet jag. Speciellt stor läslust känner jag inte inför de här böckerna. 

Skönt att jag slipper..... 

Nä, ge mig hellre ett par Nora Roberts eller J.D Robb att sätta tänderna, ehhh ögonen i. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 17 juni 2013 07:23


Trodde att en natts sömn skulle hjälpa mot nacken o skallen men just nu är då det motbevisat. Kan iofs bero på att jag somnade sent o har vaknat före tuppen. Undrar om jag kan somna om igen? Kanske värt ett försök? Hungrig. Hmmmm. Då var det det då.
Morr. N. Igen.


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards