Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 10 juli 2013

Av Kvasthilda - 10 juli 2013 12:16


I brist på tågkörning kan man ju alltid läsa. Eller äta. Eller leka med appar.


*bilden följde inte med*

[Bild]

Av Kvasthilda - 10 juli 2013 09:00


Tema nr 362 Ögonblick

191/365


Pugh.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 10 juli 2013 07:18


Några timmar till blev det. Måsarna har levt rövare utanför, mer eller mindre hela natten. Nu är de tysta. Hör inte ett pip, inte ett krax, inte ett skrik. Allt som hörs är biltrafiken på regnblöta vägar. En timme till väckarklockan ringer. Om jag inte ställde om den. Behöver inte vara på jobbet (Hobbit) förrän efter tio. Magen kurrar. Fast för att äta måste jag klä på mig o sen ids jag inte ta av mig igen. Hotellrummet jag ligger på har obekväma fåtöljer, skapta för fotomodeller utan rumpa och det är inte helt bekvämt att ligga på sängen med uniformen på.
Har en bok med mig som jag är ungefär lika obekväm med. Den är skriven i presens och har en underlig översättning. Inget flyt i språket. Skulle vilja läsa den på engelska. Vet inte om det skulle vara bättre men det känns som om den hade haft en bättre chans då. Vissa böcker tappar själ i översättningen. Om nu en deckare/thriller i museimiljö kan ha en själ. Nån i boken har det. Aboriginska benrester som borde återföras till moderjorden. Förbannelsen, om det nu är en sån, drabbar folk medan de drömmer. Fast jag har bara hört skrikande måsar. Inte väsande ormar.




Av Kvasthilda - 10 juli 2013 01:15


*gah*
Kan inte sova. Snor runt i sängen. Somnade gott men vaknade efter ett par timmar igen. Sur i magen. Eller åtminstone halsbränna. Den var begynnande redan innan jag somnade men varvade bara upp. Skulle haft mina vadsjuttondenuheter, med citrussmak (nä, inte Vitryssland din dumma iPhön!!). Hittade iaf en Novalucol i väskan. Ajuste. Gaviscon tror jag de heter. Gubben har oxå såna. De fräser i munnen. Som innehållet i såna där flygande tefat man köpte som barn. Minns ni dem? Lite oblat över själva tefaten. Papper. Rosa, blå, ljusgröna. Innehållet var nåt vitt pulver. Har sett såna i påse på nån billoaffär, typ $-store eller Ö&B.
Nähä. Försöka få sig nån timme till då.
BTW. Lämnade in paket hos Schenker den 25 o 26 juni. IGÅR kom smsen att de anlänt Macken. Fanastiskt. Inte är de snabba inte. I sommar, vill säga. Somnar ville Phönen skriva - får se om jag gör det nu då. G'Natt då. Igen.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards