Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 15 juli 2013

Av Kvasthilda - 15 juli 2013 20:38


O inte den ätbara sorten. Nä. Balkongdörren mitt i molnet där. Just genom den har det kommit ut en kille med några minuters mellanrum o kastat saker. Tror det ska renoveras i nån av lägenheterna mitt emot. Två våningar ner står ett par containrar. Dessa har fyllts med diverse bröte. Garderobsdörrar. Lagerhyllor. Hatthyllor. Diskbänkar. Jäääävligt lätt att sova då.
Regn hos mig.
Joråsåatt.
Huff.



Av Kvasthilda - 15 juli 2013 09:00


Tema nr 230 Panorama

196/365


En del av Torneträsk - just vid Torneträsk (station). 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 15 juli 2013 07:17


Vilken härlig dag! A-aaa-aaaa-aaaahhh. 

Solen strålar från blå himmel. I alla fall på ena sidan huset. På den västra sidan ser det lite mulnare ut. Det är åt det hållet jag ska. Tog i alla fall på mig mina knäkorta idag. Men en halvlångärmad tröja... Just nu sitter man o svettas så det svallar här. Värmeslag. Maken är hemma och det innebär att alla fönster är stängda. Annars är det svalt o skönt när man kliver upp på morgonen. Eller förmiddagen. Eller när man nu behagar vakna. 


Yra-Tyra har hittat en ny leksak. En vagnfemma jag fått från Jula. Eller köpte på Jula. Den sitter i en nyckelring och alltihop ligger i en liten prasselpåse. Som ligger på köksbordet. Låg. Tills Tyra hittade den. O hon leker glatt med den. Prassel o skrammel. Jag snor tillbaks den o lägger den på skrivbordet. Dagen efter hör jag igen att det prasslar o låter. Kattrackarn har lyckats hitta den. Vad gjorde hon på skrivbordet? Jag tar den än en gång, lägger den på köksbordet igen - o gömmer den under några papper. Igår prasslar det av nåt igen. Hmmm, vad har hon nu då? Lät inte som en nyckelring. Nädå. En liten prasselpåse med knappar - hon hittat på köksbordet... Där hon inte heller får vara. Inatt när jag skulle krypa i säng hörde jag henne i hallen där hon jamade o lekte hejvilt med nåt prassligt och skramligt. Jodå. Nog hade hon hittat nyckelringen. Än en gång. På köksbordet. När jag kommer hem nästa gång är den väl borta. 


Nähä. Då sparkar vi väl igång den här dagen då. Ska ha med mig en kollega idag som ska "arbetsträna". Onte riktigt men det är länge sen han kört tåg senast så han måste ha en "provtur" först. Blir väl att han får köra så långt att vi möter persontåget o så tar han det tillbaks hem igen. Eller nåt. Vi hinner inte till Narvik för att haffa det andra. Heller. Brukar möta ett i Vassijaure, sist var det i Kopparåsen och det andra mötte jag då i Strömsnes. 


  

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards