Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 21 juli 2013

Av Kvasthilda - 21 juli 2013 09:00


Tema nr 358 Ändpunkt

202/365


På veckans sista dag tar vi en yttersta punkt. En ändpunkt. Spåret fortsätter ju? Jo. Men exakt här tar spåret slut. Det svenska spåret. Fortsättningen framåt är norsk. Galleriet är bortplockat för att banan ska rustas och stasjonen ska förlängas. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 21 juli 2013 08:10


Det rör på sig. Såg en blänkare igår att en kompis dotter fått barn. Tvillingar på det! En tjej sen tidigare, så nu har de tre. "Va fan", sa Maken. "Tre tjejer? Så värdelöst. Fast det är klart. Vi har tre barn, varav en är pojke - o vänsterskytt." Jägare o deras idéer. En annan av deras kompisar fick ett barn. En dotter. O hon - o framför allt hennes mamma som också är ensamt barn i det huset jagar älgar som "värsta karl". Hmmmm. Vafankomdetdärifrån?? Kanske trakterna varifrån de kommer. Arvidsjaur.

Åsså fick jag ett mess igår. P ska bli farfar. Inget officiellt än då tjejen bara gått åtta veckor men det är visst bara babysnack o sån't där. Det var som attan. Kanske Kläppen slår sig till ro nu då. Fast just den här tjejen har varit en av hans två fastaste punkter i tillvaron, de senaste tio åren. Till-o-från men tillbaks igen. Hundra o en gånger. Pöss på dem!

O jag får tillökning också. En kollega ringde just o ville passa upp med mig till Narvik. -Nä, får du inte. -Asch då. -Äh. Klart du får!

Jag ska tillbringa en heeeeeel o låååååång söööööndag i Narvik igen. Självklart. Söndag o arbetshelg, då har Kvastis tian. Kommer att vara som en död sill innan jag kommer hem igen framåt morgonkvisten på måndag. Nåja, i morrn då.

Nä, det är bara att ringa Togleder då o ta reda på var tåget finns.

Go'Morron Norrbotten!

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards