Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 22 juli 2013

Av Kvasthilda - 22 juli 2013 12:18


Efter många dagar av regn o rusk och gråa skyar är det härligt att se det blågula ljuset utanför fönstret igen. Givetvis blåser det och min skärmtemp visar inte mer än elva grader så nån sommarvärme är det inte. Gröna träd, blå himmel och en stor gul sol. Härligt. Ändå. 


Heja Yr.No Inte att blanda ihop med Dr No. 


Junior fick en box i födelsedagspresent o hans mamma är oerhört avis just nu. Det var den stora silver-o-guldfärgade Bondkartongen, inklusive Skyfall. *suck* Vilket också leder till frågan. Bo. Ett flicknamn? Bo Ischin? Hahahahaa. Säg det. 


Fick inställt igår. Satt o pratade med kollegan, som åkte med mig för att hämta ett eget tåg, om att Psf ringde en annan gång när jag rullade in på stasjon i Narvik. Enligt en instruktör får man inte prata i telefonen i Norge men vis av just den erfarenheten svarade jag igår när det ringde, en stund innan vi anlände Narvik. Jodå. Inställt. Kompisen körde ner tåget till lossningen o jag haffade persontåget hem. Hade en lång diskussion om pass med persontåg kontra malmtåg vid inställda tåg. Nåväl. P-tåg blev det o jag kunde äta en del av den medhavda matsäcken i lugn o ro - och dricka mitt hemkokta termoskaffe. Och läsa lite.

Skulle det ha varit stört omöjligt att genomföra hade jag ju givetvis åkt pass med kompisen hem igen o vi hade kunnat surra bort ytterligare några timmar. Nu fick jag komma hem till middagstid o koka köttsoppa åt min gravida dotter som hon längtat efter. Mammas köttsoppa o mormors kalops. Glömde skära ner o peta i purjolöken, men det blev soppa i alla fall. Skickade hem resterna med pigan. Som hon givetvis glömde på trappen o fick vända om o hämta igen. 

Av Kvasthilda - 22 juli 2013 09:00


Tema nr 363 Öppen

203/365


Galleriet är öppet. Det saknas väggar och för första gången ser man vyer man inte sett i den vinkeln tidigare. Här kommer det säkert att sprängas bort sten för att kunna förlänga stasjonen. Den norska. Det heter så. Stasjon. Kändes lite konstigt att åka genom ett snögalleri utan väggar. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards