Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 29 juli 2013

Av Kvasthilda - 29 juli 2013 23:00


Ligger på en säng i Narvik. Varmt. Vidrigt. Jättevarmt. Inget kylskåp o med den temp som är utanför fönstret gör "kylan" varken till eller från för det som är i kylbagen. Att den var kall när jag tog den ur kylen på loket hjälper föga nu. Skulle ha lämnat den på MTAS. Nåja.
Bara bodensare här. Unga gardet på plats. O två gamla tanter. I jämförelse med ynglingarna där.
For o hälsade på en annan kollega idag. Överlämnade en klänning till henne som jag köpte åt Pigan. Hon tyckte att den är för LÅNG (går ju till knäna) o magen på den som ett tält. Hon växer men inte så mycket än. Kompisen på andra sidan stan är lika långt gången men lite större såg jag. Var tvungen att klappa på hennes mage oxå. Söt! Syster hennes har väl cirkus en månad kvar nu o henne har jag inte alla sett. Så kort hon är, måste magen vara enorm. O brås bejen på barnafadern är den lika lång som mamma när "hon" föds :) Puss på den oxå!
Ska lyssna lite till på boken jag har i mobilen. The Host. Stephanie Meyer. Har läst den. Såg inte filmen. Var ett tag sen jag läste den. Hon läser bra, damen som lånat sin röst till det hela.
Hoppas det får att sova i den här hysteriska värmen nu! G'Natt.

Av Kvasthilda - 29 juli 2013 09:36


Apropå raketer. Glömde ju kolla igår. Ska se om jag kommer ihåg det idag. Tror raketen var borta på stan? Eller så försvann den bara bakom trädet. Väntade på Junior igår när han rullade in med bussen och kikade runt o såg inte raketen vid bussis. Esrange har ju ställt upp en gammal raket där för turisterna. För att visa att vi inte bara är en stad med liv under jord utan även i rymden. Från himmel till helvete. 


Av Kvasthilda - 29 juli 2013 09:00


Eget tema nr 18 Raket

210/365


"Vänd dig om, de har skjutit upp en raket", sa Gubben efter att han dumpat mig på jobbet en morgon. Ahaaa. De fick iväg den idag? Hörde på radion i flera dagar att en raket eventuellt skulle skjutas upp och dagen innan sa de "nån gång mellan 02 och 14". Blev alltså strax före klockan åtta på morgonen den 15 juli. Tog bilder med både kameran och mobilen. Raketen i sig syns inte, men röken av dess motorer ser ut som en dalande serpentin. Esrange ligger vid änden av serpentinen. Det är några mil bort. 




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards