Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 4 augusti 2013

Av Kvasthilda - 4 augusti 2013 22:26


En tavla i ett av hotellrummen. Jag ser alltid Ärkeängeln Gabriel framför mig. Eller bara Gabriel. Har du sett Keanu Reeves i Constantine? Tilda Swinton spelar Gabriel, vars far är Satan, spelad av Peter Stormare.
Hur som haver, påminner den här änglatavlan mig, om den versionen av Gabriel.



Den går inte att fotografera i bättre vinkel än så, för det är blankt glas i ramen och allt i rummet speglas i det.

Av Kvasthilda - 4 augusti 2013 14:33


...han skola också finna.



Mmmmm. Såere.

Av Kvasthilda - 4 augusti 2013 12:10


Huff. Uff. Usch. Mörker. Har inte haft nån mörkerkörning på min utbildning. Var fan hittar man lysknapparna på bilar som inte har halvljusautomatik??? Alla bilar är olika o hur mycket jag än söker, hittar jag fan ingen knapp för't. Tur nog ska man ut o köra i dagsljus så jag hinner ta reda på det, till nästa gång jag behöver permanent halv- o hellyse. 


Apropå ljus. Var tog det vägen? Nattljuset försvann så fort? Kan iofs bero på att häromnatten var det fortfarande solljust på himlen då solen hängde en bit nedanför horisonten och det inte blev helt mörkt. Inatt var det molnigt och grått och inget hjälpljus alls. Men, va fan. Två dagar?? Inte ens här blir det den skillnaden i nattsvart oljus på två dagar! 


Har knappt hunnit landa hemma efter mitt långa dygn (två dygnsgränser o 27 timmar) till/i/från Narvik. Ska strax dit igen. Huff o Puff.


Hade en dejt med E-pigan o Lillkullen som bestämde sig för att göra en dagstripp till kuststaden på andra sidan bergen. Bara synd att det alltid är fel tillfälle. Kunde inte slösa några pengar på dem. Hade gärna bjudit dem på lunch och annat men det gick ju givetvis inte den här månaden. Hon fick en slant att handla för i alla fall. Tar ut lite norska pengar emellanåt så man inte är helt barskrapad. Blev lite babykläder förstås... Åsså handlade hon lite åt magen också. Dvs mammakläder. Finns ju bara i Narvik.

Av Kvasthilda - 4 augusti 2013 09:00


Tema nr 182 Ljusna

216/365


~



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards