Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 6 augusti 2013

Av Kvasthilda - 6 augusti 2013 23:00


Huff. En lång dag har det varit. Hade igår och i morse siktet inställt på lite rekreationstid. Docktid. Av detta blev intet. Tappade helt inspirationen. Eller snarare hittade den aldrig. Gjorde ett tappert försök men det bidde inget. Tänkte fixa en ny tapetbit till min skiva. Tog saxen i handen o gick på vinden, dit där jag VISSTE att den ligger. Inte ett spår av nån jävla tapet. Hittade en restbit av en liten rulle o funderade om den stora rullen legat på samma ställe. I så fall har nån snott den. Vem vill ha en gammal tapet? Till vad? (förutom det uppenbara med dockfotobakgrunder *duh*) Iddes inte ens börja leta efter den i förrådet. Hur kan den bara ha försvunnit? För nu verkar den vara borta. Igen. Häck Väck Vällingsäck. 


Däremot hittade jag lite gamla foton jag sökt. Har nog massor borta än men när jag inte ens vet var jag ska börja leta dem känns det som ett hopplöst projekt. Måste hitta alla CD/DVD-er med kottarnas kamerafoton. Där finns det mer. De bilderna är raderade från datorn, vilket mer än en gång har gett mig hybris. Om jag hittar dem igen kan jag lägga tillbaks dem medan det finns plats på fotodisken. Då är liksom den platsen reserverad åt dem. 


Nä, sova sig lite då så man orkar med en heldag i Narvik i morrn. 


Av Kvasthilda - 6 augusti 2013 09:00


Tema nr 180 Liv

218/365


Måsarna i Narvik har fört ett himla liv hela sommaren. Här kommer en kamikazepilot rakt emot mig, med för full hals skrikande. Lite svårt med skärpan när de kommer med sån hastighet. De sköt i alla fall inga fågelbomber, så man får vara glad för det lilla. 



Vad berodde (o-)livet på då? Jo, ett annat litet liv. Nästa generation gaphals. Inte är de vackra inte... 


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards