Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 9 augusti 2013

Av Kvasthilda - 9 augusti 2013 10:38


Trött. Kom ner sent inatt och tänkte be om en frukostpåse. Hade nån av de andra varit i respan hade jag nog gjort det men nu var det filippinskan. Äh. Frukosten är öppen till tio. Orkar nog kliva upp före tio tänkte jag o skramlade i säng. Vaknade innan klockan ringde, men inte särskilt pigg. Klev upp o klädde på mig o rultade ner till loungen. Ett par kollegor satt kvar o inmundigade det sista av sina frukostar. Åt lite frukt o bad Janne om en frukostpåse. Orkade helt enkelt inte äta. Varför bad jag inte om den där påsen o sov en timme till? Eller försökte sova i alla fall. 

Vad jag knappt har hört inatt är - MÅSARNA... Var är de? Hörde nåt enstaka skrik. Kan väl bero på att de där dunbollarna nu har egna vingar o inte behöver samma nitiska övervakning som de undergått i sommar (helt enligt mina senaste 365-or). 

Solen skiner. Hade en halv fundering att ta en promenad men mitt huvud vill annat. Månadens skallebangsväng är uppenbarligen över mig igen. Kanske skulle må bra av att komma ut i friska luften (så frisk den nu är i den här By1). Får se. Det är ju nån timme kvar än innan jag börjar jobba. O ger mig fan på att PsT ringer o frågar om jag inte kan tänka mig att köra tåget hela vägen ner till PII... Skulle egentligen ha slutat om en timme. O få helg. Låååång o skön helg. Men inte då. Övertid övertid övertid. Sommartid o ont om folk. Jag är så jävla dålig på att deala så det blir inget speciellt heller. Å andra sidan, är det riktig kris, brukar T kunna vara bra på att ge bra bud. Inte den andra hönan. Nåja. Får se. 

O där skrek en mås. De lever. 


Av Kvasthilda - 9 augusti 2013 09:00


Tema nr 108 Hastig

221/365


Snabb som vinden. ATTACK MODE. Måsen flyger i full karriär mot mig och kameran. Unge på backen... Ja, men se till att gömma dem på ett bättre ställe då än mitt i stan? Eller längs spåret? 




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 9 augusti 2013 02:05


Inte så mycket till sommarvärme längre. Kylslaget. Höst i luften. Kanske inte så konstigt när vi snart tar klivet in i andra halvan av augusti.
Maken har skrivit kontrakt. Köpekontrakt. Jag ska in på banken nästa vecka o skriva på lånet. Äntligen är han med stuga. En egen.
O Kråkan tittar på hus. Fast låååångt från far o framför allt mor. Trist. Det är en sak att de borde flytta hemifrån o lyfta på egna vingar men nåt helt annat när de lägger mil och åter mil mellan boplatsen o barndomshemmet. Mellan sig o mamma. Älskade barn. Min älskade förstfödda som känner sig så främmande i min famn. Mitt vackra barn som vuxit upp till en stark ung kvinna. Flyg på egna vingar lite närmare hemmet. Jag gråter inombords.


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards