Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 14 augusti 2013

Av Kvasthilda - 14 augusti 2013 13:47


Ibland hjälper det inte att man läser schemat. Det stämmer inte med verkligheten i alla fall. Nattens turdel var en sån, där inte en siffra stämmer överens med hur verkligheten ser ut. Jag som har FULLT schema i augusti har även inplanerad övertid på samma schema. Jag menar om turen slutar INNAN tåget anländer avbytesstationen?? Förvisso var inte turen färdig när schemat skrevs, då den hade en trea före tågnumnret men turen ser i alla fall likadan ut idag. Det kollades noggrannt upp med Vännäs (som är Umeå numer men de heter för alltid Vännäs hos mig!) igår kväll. O det är planerad övertid från företagets sida. Bullskit. O att få avlösande förare att komma o lösa av när tåget anländer i arla morgontimma.... Tjabba tjena hallå. Kan bara hoppas att densamme får samma tur som jag nån gång o själv prova på att sitta o vänta. När man vet att dennes tur börjat för länge sen. Man kan inte bara läsa tidtabellen o utgå från att tåget o turen går ikring den. Det SKA vara så men verkligheten ser inte ut så. O framför allt inte i urspårningstider. Fast då gäller det åt andra hållet. Man funderar ju vad som faktiskt gäller. Ska jag sitta still o vänta ut avbyte för att tid-tabellen säger nåt helt galet eller ska jag utgå från min turlista/schemat. Anvaret för tåget är ju mitt under min arbetstid. Men om tidtabellen ligger utanför arbetstiden?? Fan vad de krånglar. O hur jävla olaglig är inte den turen/det tåget då? Med den faktiska tidtabellen? Makalöst. Vanlig övertid är en sak men när det blir PLANERAD övertid?? 

Arrghhh. Katsching. Klirr. Får vara glad åt det då. OB. 

Snart ska man på't igen. 

Just ja. Såg att SÖMen lyckats med en av de där fantastiska max-elva-timmar-mellan-skiften på ett par av mina turer i augusti. Det är exakt elva timmar och en minut mellan turerna (tackolov från kväll till dag - alltid mycket jävligare om det är the other way around). Tänk om det blir övertid på den förra. Jaaaadu. BULLSKIT. 

I morron kommer septemberschemat. Får se hur det slagit ut då. 

Av Kvasthilda - 14 augusti 2013 09:00


Tema nr 145 Kapell

226/365


Den ser rätt stor ut. Kyrkan som är ett kapell. Eller tvärtom. Den/det heter Fredskapellet. Klocktornet gör att kapellet ser större ut än vad den är. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards